Šodien Latvijas rallijreidu komanda oficiāli paziņoja par plāniem jau 2012. gadā atgriezties Dakaras rallija ar pilnīgi jaunu "OSCar" automobili. Latvieši kļūs par pirmajiem, kas šajās pasaulē grūtākajās un prestižākajās bezceļu sacīkstēs startēs ar elektrību darbināmu mašīnu.

Latvijas rallijreidu komanda, kuras oficiālais nosaukums būs "Team Latvia", startēs pirms vairākiem gadiem izveidotajā īpaši šādām mašīnām paredzētā klasē, kurā līdz šim neviens nav uzdrošinājies pieteikties. Jaunais "OSCar eO" automobilis, tāpat kā iepriekšējie modeļi, tiek būvēts inženiera un autosportista Andra Dambja rūpnīcā Ogrē, bet idejas iniciators ir Dakaras rallija dalībnieks Māris Saukāns. Latvijas komandas mērķis ir aizbraukt līdz finišam un izcīnīt uzvaru alternatīvās enerģijas spēkratu klasē, turklāt latvieši arī saņēmuši atbalstu no sacensību organizatoriem.

Izmantojot divus jaudīgus neodīma magnētu elektromotorus ar kopējo jaudu 180 kW, "OSCar eO" spēs attīstīt ātrumu 140 km/h. Tas nav daudz, taču šoreiz uzdevums nebūt nav sacensties ar autorūpnīcu vai privātajām komandām, kas cenšas iekļūt vadošajā desmitniekā, vēsta komanda. Īslaicīgi, uz aptuveni 45 sekundēm "OSCar eO" motori spēs attīstīt jaudu līdz pat 315 kW. Tas nepieciešams, lai, piemēram, pārvarētu īpaši augstas kāpas, kādu Atakamas tuksneša rajonā Čīlē ir ne mazums.

Ar uzlādētiem akumulatoriem, kurus komanda piegādās Ķīnas rūpnīca "Winston Battery", vieni no vadošajiem elektroautomobiļu akumulatoru ražotājiem pasaulē, mašīna spēs veikt vismaz 150 kilometrus, bet pa labu ceļu pat līdz 300. Tā kā Dakaras ātrumposmi parasti ir vairākas reizes garāki, turklāt izvietoti grūti pārvaramā apvidū, automašīna tiks aprīkota ar papildus ģeneratoru, ko darbinās neliels benzīna dzinējs, kas aprīkots ar 200 litru benzīna tvertni.

"Bez tā mēs nevaram iztikt, citādi jāved līdzi vēl viens akumulatoru komplekts, bet visa automašīna jau tāpat būs burtiski piebāzta ar tiem," skaidro Andris Dambis. "Mēs paši arī sēdēsim uz akumulatoriem, jo daļa atradīsies tieši zem kabīnes. Tāpēc esam izvēlējušies "Nissan" dzinēju, kas pārbaudīts arī sacīkšu režīmā, un saražos elektromotoriem nepieciešamo strāvu."

Lai veiktu elektroiekārtas praktiskos izmēģinājumus, trīs mēnešos tiks
pabeigts testa automobilis, izmantojot pikapu "Nissan Navara". Savukārt "Nissan" dzinēju "OSCar eO" ģeneratora darbināšanai palīdzēs sagādāt Nissan oficiālais dīleris Latvijā "Skandi Motors".

Dakaras rallijs 2012. gadā risināsies no 1. līdz 15. janvārim. Kopā būs jāveic 9000 kilometrus garš maršruts cauri Argentīnas, Čīles un pirmoreiz arī Peru teritorijai. Tiek ziņots, ka trasē dosies jaunais "OSCar eO", kā arī atbalsta automašīnas "OSCar O3" un viens smagais automobilis ar rezerves daļām. Šobrīd vēl nav oficiāli paziņots, kas pilotēs Latvijas rallijreidu komandas automašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!