Foto: 24horastt.com
Latvijas rallijreida braucēji Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis grūtos apstākļos un pamatīgā cīņā izcīnījuši 10. vietu Portugālē notikušajās diennakts izturības autosacīkstēs "24 Horas TT Vila de Fronteira 2014".

Šogad šīs sacensības bija īpašas, jo uz starta stājās gandrīz 100 komandas, bet lietus braukšanas apstākļus padarīja īpaši sarežģītus. Neskatoties uz to un tehniskām problēmām, Latvijas komanda "Tempo 24 H", kas sacensības šādā sastāvā piedalījās ceturto reizi, spēja iekļūt labāko desmitniekā.

Pēc kvalifikācijā izcīnītās devītās vietas, sākums diennakts sacīkstēm bija ļoti cerīgs, jo jau pirmā apļa laikā izdevās pacelties uz sesto pozīciju. Pēc tam "Mitsubishi Pajero Ee" automobilim radās problēmas ar sajūgu, nācās veikt remontu un trasē latvieši atgriezās tikai 86. pozīcijā.

Lietus trasi bija padarījis ļoti slapju, daudzas komandas izstājās un mašīnas nācās evakuēt.

Notika pakaļdzīšanās līderiem un tā izvērtās veiksmīga. Divas stundas pirms sacensību noslēguma komanda jau bija pacēlusies uz piekto vietu absolūtajā ieskaitē. Tomēr saplīsušas stūres stieņa dēļ atkal bija jāzaudē laiks un šoreiz mūsējie atkrita uz 13. pozīciju.

Līdzīgi kā sākumā, Latvijas sportisti nepadevās un vairākas pozīcijas tomēr atguva, finišējot desmitajā vietā. Savā T1 grupā Igors Skoks, Rūdolfs Skoks un Arvis Piķis ieņēma trešo vietu.

Par "24 Horas TT Vila de Fronteira 2014" sacīkšu uzvarētājiem kļuva Žans Brošārs, Stefans Santusi, Tjerī Šarbonjē un Mikaels Kazī, kuri startēja ar "Caze Nissan Buggy" automašīnu un tuvākos sekotājus apsteidza par diviem apļiem. "Tempo 24 H" komanda uzvarētājiem zaudēja 13 apļus, tomēr no labāko sešinieka atpalika mazāk nekā 1 apli.

Šogad šīs sacīkstes notika jau 17. reizi un pēdējā desmitgadē tajās regulāri piedalās arī braucēji no Latvijas. Latviešiem divas reizes pat ir izdevies kāpt uz pjedestāla - abas reizes tie bija Andris Dambis, Māris Saukāns un Igors Skoks, kuri startēja ar dažādas specifikācijas "OSCar" automašīnām - vispirms 2005. gadā tika izcīnīta otrā vieta, bet 2008. gadā komanda no Latvijas finišēja trešajā vietā.

Igora Skoka, Rūdolfa Skoka un Arvja Piķa ekipāža šādā sastāvā Portugālē startē kopš 2011. gada.

Diennakts sacensību rezultāti:

1. J.Brochard/S.Santucci/M.Caze/T.Charbonnier (Caze Nissan Buggy), 96 apļi
2. A.Andrade/M.Andrade/C.Florent/C.Duple/S.Duple (A.C. Nissan), +2 apļi
3. J.Chervier/P.Berruier/B.Vincendeau/L.Dias (Propulsion Oryx), +2 apļi
4. S.Barbry/G.Lansac/S.Finkelstein (Barbry Factory Nemes), +3 apļi
5. A.Bastet/R.Bastet/C.Kobloth (Bowler Wildcat), +12 apļi
6. F.Lauilhe/P.Lauilhe/L.Lauilhe (Sadev Oryx), +13 apļi
7. J.Castan/L.Dornel/V.Demonceaux/H.Lacam (Rivet RM Buggy), +13 apļi
8. F.Becart/P.Holloucou/H.Moilet/A.Galland (Bowler Wildcat), +13 apļi
9. V.Conceicao/T.Rodrigues/J.Carvalho/N.Pires (Nissan Navara), +13 apļi
10. I.Skoks/R.Skoks/A.Piķis (Mitsubishi Pajero Ee), +13 apļi

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!