Foto: Publicitātes foto

Montekarlo vēsturiskajā rallijā sestdien no Latvijas komandu pārstāvjiem labāko rezultātu – 17. vietu – uzrādīja krievu pilots Iļja Kašins duetā ar latviešu stūrmani Raimondu Strokšu. Savukārt no latviešu pilotiem labākais bija Kārlis Miķelsons ("Jaguar XK140 Coupe), kurš izcīnīja 31. vietu, informē komandas "RE Autoclub" pārstāve Sanda Brūna.

Finišu sasniedza arī komandas "RE Autoclub" ekipāža Roberts Elbakjans un Aleksandrs Terentjevs juniors ar "Moskvitch 408", absolūtajā vērtējumā izcīnot 158. vietu, informē

Kopumā no vairāk nekā 300 startējušajām mašīnām mērķi sasniedza 214 ekipāžas.

15.reizi notikušajā Montekarlo vēsturiskajā autorallijā Latviju pārstāvēja ne tikai Roberts Elbakjans ar "RE Autoclub" sagatavoto 1974. gada izlaiduma "Moskvitch 408", bet arī "Russo Baltic Racing" ar vairākiem "Jaguar" spēkratiem, "Narttime" ar melnajām "Volgām", kā arī bijušais "Latvenergo" šefs Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls ar 1956. gada "Jaguar".


"Nešaubīgi, ka "Moskvitch" ir viena no klasisko autoralliju leģendārākajām automašīnām. Par to varējām pārliecināties arī Montekarlo, kur mūs uzrunāja kāds kungs no Somijas, atklājot, ka pirms gadiem četrdesmit nobildējis tieši moskviča lidojumu Jiveskiles rallijā," atklāj "RE Autoclub" direktors un pilots Elbakjans. "Tieši "Moskvitch" ir lētākais variants, lai piedalītos šādā autorallijā. Pēc daudziem gadu desmitiem padomju autoindustrijas produkts moskvičs apliecināja savu izturību un gatavību konkurēt, piemēram, ar "Mercedes" automašīnām. Par to vēlreiz pārliecinājāmies arī pēdējos posmos, kad sniegotajos ceļos "Moskvitch" uzrādīja arī laukiem domātas mašīnas īpašības, dodot iespēju apsteigt sniegos iestigušos konkurentus. Prieks, ka visu ralliju izbraucām ar vienu Krievijā ražoto riepu "NIIŠP" komplektu, kas sevi apliecināja gan uz ledus, gan asfalta."

Par čempionu absolūtajā kopvērtējumā kļuva beļģu sportists Žozē Larepē ar 1978. gadā ražoto "Opel Kadett GTE", apsteidzot francūzi Žanu Pjēru Kopolu ar 1972. gada "Alpine-Renault A310" un norvēģi Montiju Karlanu, kurš stūrēja 1978. gada izlaiduma "Porsche 911 SC".

Augsto 17. vietu izcīnīja Iļja Kašins ("Jaguar E Coupe 4.2", 1970.), Kārlis Miķelsons ("Jaguar XK140 Coupe", 1956.) ierindojās 31. vietā, Jānis Metmanis ("GAZ Volga M21", 1960.) – 95. vietu, Leonīds Golovanovs ("Jaguar E Coupe 4.2", 1970.) – 126. vietu, Karlīne Štāla ("Jaguar E Coupe 4.2", 1968.) – 134. vietu, Boriss Žažkovs ("GAZ Volga M21", 1960.) – 156. vietu, Roberts Elbakjans ("Moskvitch 408", 1974.) – 158. vietu, Oļegs Borisovs ("GAZ Volga M21", 1960.) – 159. vietu, Jurijs Lisenko ("GAZ Volga M21", 1960.) – 207. vietu, bet Māris Zirnis un Agris Stanevičs izstājās.

"Jau tagad, baudot atpūtas mirkļus Montekarlo viesnīcā, varu droši apgalvot, ka turpināsim sekmīgo sadarbību ar Ruslana Misikova pārstāvēto komandu "Narttime", lai kopīgi turpinātu startus Montekarlo vēsturiskajā autorallijā. Pēc gada mēs atgriezīsimies daudz spēcīgāki un sagatavotāki, lai startētu ar moskvičiem un volgām," nākotnes plānus jau kaļ Elbakjans.

No 28. janvāra līdz 4. februārim autorallija dalībniekiem kopumā veica 12 no 14 plānotajiem posmiem ar laika kontroli. Divi no posmiem tika atcelti slikto laika apstākļu dēļ. Sestdien autorallija dalībnieki, braucot arī gandrīz visu iepriekšējo nakti, sasniedza Montekarlo. Autosportistus Montekarlo sagaida ne tikai apbalvošana, rezultātu apkopošana un atpūta, bet sestdienas vakarā arī īpašā pieņemšana pie Monako karalistes monarhiem.

Līdz šim "RE Autoclub" sadarbojies ar sportistiem, kuri piedalījušies vēsturiskajā Montekarlo autorallijā. Rīgā gatavoti dzinēji "SAAB" un "Lada" automašīnām, bet šis gads bija īpašs, jo prestižajā pasākumā atkārtoti debitē "Moskvitch" un "Volga" spēkrati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!