Foto: AP/Scanpix

Ja F-1 atgriezīsies pie V8 dzinējiem, šāgada Konstruktoru kausa ieguvēji "Mercedes" piedraudējuši aiziet no čempionāta, vēsta ārzemju mediji.

"Ja V8 [dzinēji] atgriezīsies, "Mercedes" aizies," izteicies vācu autoražotāju F-1 komandas priekšsēdētājs Nikijs Lauda, atbildot uz citu komandu nepatiku pret jaunajiem V6 dzinējiem, kas ieviesti šosezon.

Kā zināms, šosezon "Mercedes" bolīdi konkurentiem atstāja visai niecīgas izredzes uzvarēt, dominējot 15 no notikušajiem 18 "Grand Prix" posmiem. Trīsreiz uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena izdevies kāpt "Red Bull" pilotam Danielam Rikjardo, bet "Ferrari" un "McLaren" šosezon nav konkurenti vācu "sudraba bultām".

Citu F-1 komandu vadība norādījuši, ka labprāt atgrieztos pie V8 dzinējiem, kas gan ļautu kļūt konkurētspējīgākiem, gan samazinātu izmaksas. Jaunākā informācija liecina, ka "Ferrari", "Renault" un arī "Honda", kas F-1 čempionātā atgriežas nākamsezon kā dzinēju piegādātāji, ir gatavi ar vairākuma balsojumu ieviest brīvus F-1 dzinēju noteikumus, kas gan nozīmīgi ietekmētu F-1 izmaksas un vēl vairākas komandas novestu līdz bankrotam. Lai izvairītos no šādas iespējas, kā kompromiss tiek piedāvāta atgriešanās pie lētākajiem un līdzjutēju daudz iemīļotākajiem V8 dzinējiem.

"Nevienam nepatīk spert soli atpakaļ, taču reizēm ir jāatzīst, ka kaut kas nogājis greizi," saka "Red Bull" komandas vadītājs Kristians Horners, kurš kritizējis "Mercedes" nevēlēšanos "atsaldēt" dzinēju attīstību 2015. gadā. "Es saprotu "Mercedes" pozīciju, taču vai tas nāk par labu F-1, ja viena komanda dominē un pārējās neko ar to nevar iesākt? Jā, mēs arī dominējām, taču tā bija pavisam cita situācija. Visiem bija iespēja attīstīt savu tehniku pirms katra posma un daudz ko no tā, ko mēs atklājām, nekavējoties nokopēja mūsu konkurenti."

"Neviens no mums negribēja jaunos dzinējus," norāda "Lotus" F-1 komandas īpašnieks Žerārs Lopess. "Viņi mūs piespieda."

Arī F-1 promoters Bērnijs Eklstouns pieļauj, ka F-1 varētu attiekties no V6 dzinējiem. "Mums ir vajadzīgas izmaiņas noteikumos," Eklstouns izteicies intervijā telekanālā "Sky". "Mēs atteiksimies no šiem [V6] dzinējiem. Tie nevienam neko labu nav izdarījuši. Tie nav pirmā formula."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!