Foto: LETA
Šāgada Latvijas rallija čempionāta pēdējais posms, rallijs "Latvija 2011", kas risināsies Kuldīgas, Tukuma un Jūrmalas apkārtnē šajā nedēļas nogalē, solās būt sarežģīts un līdz ar to interesants kā dalībniekiem, tā skatītājiem, saka organizatori.

"Es nemāku taisīt vieglus rallijus," atzīstas sacensību vadītājs Jānis Krastiņš, tā norādot, ka sportistiem trasē būs, ko darīt. "Pirmā rallija diena Kuldīgā sāksies pl. 13, beigsies ar nakts ātrumposmu pusdeviņos - ticiet, tumsa būs, īpaši mežā."


Jau rakstījām, ka pēc pāris gadu pārtraukuma rallija "Latvija" trasē atkal ir iekļauts asfalta ātrumposms Ķemeros. "Kas pierunāja taisīt ātrumposmu Ķemeros, ir paši Ķemeri iedzīvotāji, kas vēlējās autosporta atgriešanos savā pilsētā," pastāstīja Jānis Krastiņš.

Rallijam kopumā pieteikušās 91 ekipāža, kas startēs divās ieskaitēs - rallija un rallijsprinta. Sacensībās piedalīsies divas WRC klases automašīnas, ko pilotēs Raimonds Kisiels ("Skandi rallija komanda") un soms Jāko Keskinens - attiecīgi "Mitsubishi Lancer WRC" un "Toyota Corolla WRC". Šo ralliju izlaidīs igaunis Georgs Gross, kurš jau pēc rallija "Kurzeme" nodrošināja sev Latvijas čempiona titulu A Plus klasē. Toties par uzvaru ir gatavs cīnīties pieredzējušais soms Jari Ketomā, kurš trešo reizi šogad viesojas Latvijas sacensībās. Iepriekšējie ralliji Talsos un Liepājā somu pilotam, kurš brauc ar jauno "Mitsubishi Lancer EvoX R4" automobili, nebija diezko veiksmīgi, bet rallijā "Latvija" Ketomā cer uz augstākiem panākumiem.

"Diemžēl šogad mums ir bijušas tehniskas problēmas, Talsos pārsitām riteni, par Igaunijas ralliji ir nedaudz cits stāsta, tad "Kurzeme"... Bet tagad, uzskatu, mums ir labas izredzes cīnīties par uzvaru," saka Jari Ketomā, kurš rallijā "Latvija" uzvarēja 2007. gadā. "Vajag tikai veiksmi, bez tās nekādi. Nakts ātrumposmi mums Somijā ir bieži izmantoti rallijos, asfalts mazāk, bet man katrs ātrumposms ir izaicinājums un centīšos uzvarēt katrā no tiem, lai izdotos labs rallijs."

Toties N4 klasē sagaidāma sīva cīņa, jo tajā izšķirsies godalgoto vietu sadalījums Latvijas čempionāta kopvērtējumā - čempiona titulu jau ir ieguvis Andis Neikšāns ("LMT rallija komanda"), toties pārējās medaļas ir pieejamas, un uz tām pretendē vairākas ekipāžas, ieskaitot Aivi Egli ("R-evolution Racing"), kuram kā tukumniekam šai rallijā varētu būt zināmas priekšrocības.

"Lai uzvarētu, būs jāpieliek ļoti lielas pūles, jo uz uzvaru var pretendēt uzreiz piecas sešas ekipāžas," Aivis Egle gatavojas nopietnai konkurencei. "Jā, pie Tukuma būs divi ātrumposmi, taču vēl būs asfalts... Ja man izdosies labi izbraukt Tukuma posmus, tas varētu kompensēt asfaltu, jo apzinos arī savas vājās vietas..."

Atklāta situācija ir Latvijas čempionāta 2WD ieskaitē, kurā uz medaļām pretendē vairākas ekipāžas. "Konkurence mums būs liela, bet mums pēdējos trijos rallijos nav izdevies tikt līdz finišam, tā kā sākumā nebrauksim vis ar gāzi grīdā," saka 17 gadus vecais Ralfs Sirmacis, kurš klases kopvērtējumā atrodas visaugstāk no Latvijas ekipāžām - ceturtajā vietā. Jaunajam pilotam nebūs viegli rallijā "Latvija", jo sacensībām ir pieteikušies visi galvenie konkurenti un kopvērtējuma līderi - lietuvietis Vitauts Baranausks, igaunis Markuss Abrams un krievs Dmitrijs Mjačins.

Rallijs "Latvija", kas notiks 24. un 25.septembrī, ir noslēdzošais 2011. gada Latvijas rallija čempionāta posms.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!