Foto: Publicitātes foto

Slaveno Lemānas 24 stundu izturības sacīkšu oficiālajos testos Latvijas pārstāvis Konstantīns Calko veicis nepieciešamo apļu skaitu, kas ļauj viņam piedalīties sacīkstē.

Calko pārstāvētā "ARC Bratislava" komanda testu dienā veica 66 apļus un uzrādīja 30. rezultātu (3:38.905) kopējā ieskaitē un 24. laiku no 25 ekipāžām LMP2 ieskaitē. Ātrāko "ARC Bratislava" apļa laiku uzrādīja tieši Konstantīns, kamēr jaunākais komandas biedrs holandietis Riks Breukers bija tikai nedaudz lēnāks (3:41.381).

"Es paveicu nepieciešamos vismaz 15 apļus, kas tagad oficiāli ļauj man piedalīties pašā sacīkstē," pēc pirmajiem 19 apļiem Lemānas trasē atzina Konstantīns. "Jāsaka, "Ligier" prototipi, ko izmanto arī "ARC Bratislava" komanda, ir aptuveni četras sekundes aplī ir lēnāki nekā pārējie LMP2 prototipi. Turklāt mums līdz sacensību vīkendam jāpabeidz auto sagatavošana, jo pagaidām tā brauc un rūc, bet otro sesiju galvenokārt bijām boksos un nevarējam izbraukt trasē, jo pēkšņi sākās tehniskās problēmas."

"Vakar patiešām bija unikāla diena," intervijā portālam "F1LV" atzina Konstantīns Calko. "Man izdevās beidzot izdarīt divas lietas: izbraukt pa Lemānas trasi ar sporta auto un pārsniegt 300km/h robežu. Pirmais, kas nāk prātā – nedomāju, ka būs tik grūti! Trase ir ļoti gara un tas nozīmē, ka vidējais ātrums ir ārkārtīgi augsts. Taisnēs mēs esam ātrāki pat par LMP1 prototipiem, kuri pārsvarā brauc ar ātrum 310-320 km/h."

LMP2 klasē, kurā startēs arī Konstatīna Calko pārstāvēta komanda, labāko rezultātu uzrādīja "Signatech Alpine", kas bija ātrāka arī par vienīgo privāto LMP1 ekipāžu. LMP2 līderu labākais apļa laiks bija trīs minūtes un 28,146, bet tuvākie sekotāji klasē šoreiz bija "Manor" komanda un tās līderis, bijušais F-1 pilots Žans Ēriks Verņjē.

Ātrāko apļa laiku testos uzrādīja "Toyota GAZOO Racing" komanda un tās japāņu pilots Kamui Kobajaši. Kobajaši rezultāts bija 3:18.132 – pērnā gada "pole position" laiks Lemānas sacīkstēm bija 3:19.733.

Otro rezultātu uzrādīja "Toyota" komanda (Buemī/Deividsons/Nakadžima). Ceturtajā un piektajā pozīcijā ierindojās "Porsche 919 Hybrid" ekipāžas, kas līderiem zaudēja attiecīgi 3,968 un 4,749 sekundes. Turklāt "Porsche" kompānijas abiem prototipiem testu dienā bija problēmas gan ar ātrumu, gan ar tehnikas izturību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!