Pērnavas autošosejas trasē "Est-Ring" 2. jūlijā notika dalībnieku skaita ziņā viskuplākā "Honda Challenge" posma kvalifikācija un 1. sacensību brauciens, kurā starp divdesmit pieciem Latvijas, Somijas un Krievijas sportistiem noritēja spraiga cīņa par vietu uz goda pjedestāla, ziņo Bensonu sporta klubs.
Sacensības Pērnavā ir vienīgā reize gadā, kad vienā trasē satiekas Somijas "Honda Challenge" un Krievijas "Honda Civic Cup" autošosejas seriālu dalībnieki ar Honda Civic Type-R sporta automašīnām. Katra seriāla punkti tiek rēķināti atsevišķi, bet tas nemazina cīņas sparu.

Kvalifikācijas braucienā starp "Honda Challenge" dalībniekiem ar labākā apļa laiku 1:02.009 ātrākais izrādījās Matiass Henkola, kurš par 0.019 sekundēm apsteidza autošosejas komandas "Bensons Honda Racing" pilotu Arvi Zārbergu. Trešo labāko apļa laiku 1:02.063 uzrādīja Mikko Heinonens. Otrs "Bensons Honda Racing" komandas pilots Oskars Laivenieks izcīnīja piekto labāko apļa laiku - 1:02.626.

No Krievijas "Honda Civic Cup" sportistiem ātrākais kvalifikācijā bija Arkādijs Pavlovskis, kura labākā apļa laiks bija 1:00.559, bet kvalifikācijas brauciena beigās viņa sporta auto izlidoja no trases un atsitās pret drošības valni, krietni sabojājot automašīnas aizmuguri. Otro labāko apļa laiku 1:00.809 uzrādīja Boriss Šulmeisters, bet par 0.160 sekundēm lēnāks bija Dmitrijs Koroļevs. Krievijas seriāla līderis Aleksejs Dudukalo spēja uzrādīt tikai sesto labāko laiku starp Krievijas sportistiem.

Pirmā brauciena starta vietas tika sadalītas pēc labākajiem kvalifikācijas apļa laikiem un, ņemot vērā, ka Krievijas sportistu automašīnas ir nedaudz ātrākas, Matiass Henkola ieņēma 12. starta vietu, Arvis Zārbergs – 13, bet Oskars Laivenieks – 16. Kopumā uz 1. brauciena stājās 26 sporta automašīnas.

Pēc starta jau pirmajos līkumos apstiprinājās prognozes, ka šīs būs 2005. gada sezonas aizraujošākās sacensības – šaurajā trasē vietas pietrūka vairākiem dalībniekiem un nepārtraukti notika cīņa par labākām pozīcijām. Protams, neizpalika lielākas un mazākas sadursmes, tāpēc sacensību laikā vairākiem dalībniekiem nācās iebraukt boksu celiņā, lai veiktu nelielus remontdarbus. Tie, kuriem šo situāciju izdevās izmantot, izvirzījās vadībā – vairākus apļus pirmajā trijniekā bija Arkādijs Pavlovskis, Dmitrijs Koroļevs un Aleksejs Glebovs. Radušos situāciju veiksmīgi izmantoja arī Arvis Zārbergs, kurš pamazām, pamazām tuvojās līderu trijniekam. Tehniska defekta dēļ Arkādijs Pavlovskis palika krietni lēnāks un zaudēja savas pozīcijas starp līderiem. Viņu apdzina arī Arvis Zārbergs, izvirzoties 4. pozīcijā. Pāris apļu laikā viņam izdevās noķert un apdzīt Nikolaju Simonovu. Tajā pašā laikā Arvim strauji tuvojās Mikko Heinonens, un Aleksandrs Lvovs un Aleksejs Dudukalo. Arvis prasmīgi sedza līkumu iekšmalas, lai sekotājiem neizdotos viņu apdzīt, bet Mikko Heinonens agresīvi centās to tomēr izdarīt. Arvim vairākas reizes izdevās savaldīt automašīnu pēc sadursmēm ar Heinonena auto. Pēdējā aplī, taisnes galā pirms pēdējā līkuma Heinonens atkārtoti uzbruka Zārbergam, bet pats sagriezās, iegriežot arī Zārberga auto. Arvis spēja finišēt 5. vietā kopvērtējumā, bet 1. vietā "Honda Challenge" ieskaitē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!