Foto: DELFI

Valkas domes mājas lapā internetā ievietots sludinājums aicina piedalīties autosacensībās Valgā, kuras neatbilst Latvijas (LAF) un Igaunijas (EAL) Automobiļu federācijas drošības prasībām, novēroja portāls "Delfi".

Valkas domes mājas lapā tiek aicināts uz "Lūžņu ralliju", kas risināsies Valgas pilsētas teritorijā un tiek dēvēts par "Dienvidigaunijas un Ziemeļlatvijas lielo autosporta pasākumu". Tiek solīts, ka sacensībās piedalīsies 70 dalībnieku, to skaitā četri no Latvijas.

Kā portāls "Delfi" noskaidroja Igaunijas Automobiļu federācijā, sacensību rīkotāji "Carma Motoklubi" nav EAL biedrs un "Romuring Valga" sacensības nav saskaņotas federācijā, taču EAL saviem sportistiem neliedz tur piedalīties. "Tas ir vietējais pasākums, bet drošības līmenis šajās sacensībās ir nulle," norāda EAL ģenerālsekretārs Marguss Kīvers.

"Šis pasākums, kurš, pēc reklāmas spriežot, notiek Igaunijas teritorijā un ar ievērojamu Valkas novada domes informatīvo atbalstu, nav saskaņots Latvijas Automobiļu federācijā kā autosporta pasākums, tāpēc LAF no šī pasākuma norobežojas un to nekādā veidā neatbalsta," portālam "Delfi" uzsver LAF preses dienests. "Spriežot pēc redzamajiem materiāliem, varam vienīgi paust nožēlu par to, ka pasākumā ne tuvu nav saskatāmi autosporta drošības un sportiskuma principi. Tāpat, lai arī pasākuma nosaukumā ietverts vārds "rallijs", tas nekādā veidā nav saistīts ar rallija kā autosporta disciplīnas formātu. Šāds pasākuma formāts neatbilst nevienas Latvijas Automobiļu federācijas disciplīnas formātam un principiem – ne rallijam, ne autokrosam, ne kādam citam sporta veidam."

Valkas pilsētas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Aira Vērse portālam "Delfi" paskaidroja, ka Valka bieži palīdz reklamēt pasākumus Valgā. "Pasākumu organizē Valga, tas ir atļauts. Viss ir saskaņots un atbilstoši Igaunijas likumdošanai tur viss ir pilnīgi oficiāli atļauts," saka Vērses kundze. "Šis pasākums notiek jau vairākus gadus, tas ir tradicionāls. Mēs neesam informējuši federācijas."

"Sacensības notiek 400 metru garā trasē, no kuras 70% pārklāti ar asfaltu, bet 30% ar granti/smiltīm. Mērķis ir četrās stundās veikt pēc iespējas vairāk apļu. Kontakts starp automašīnām ir pilnībā atļauts un pat veicināts. Automašīnām ir atļauts jebkurā laikā piestāt boksos, ļaujot mehāniķiem salabot automašīnas, lai tās varētu turpināt sacensības. Organizatori sola, netrūks sadursmju un citu asu emociju," teikts pasākuma reklāmā.

Sacensībās drīkst piedalīties ar tā saucamajām ielas mašīnām, kurām ir jābūt tehniskā kārtībā, bet aizliegts jebkāds drošības aprīkojums - drošības karkass, sporta sēdekļi, drošības jostas. Dalībniekiem ir jābūt ķiverei ar zoda aizsargu, bet mašīnām ir jābūt izņemtiem visiem logiem, logā pie vadītāja sēdekļa ir jābūt drošības tīklam. Piedalīties sacensībās drīkst no 17 gadu vecuma, un organizatori neuzņemas nekādu atbildību par avārijām vai traumām, kas gūtas sacensību laikā. "Piedalīšanās ir pašu dalībnieku risks," teikts sacensību nolikumā.

Sacensību tiesnešiem ir tiesības izslēgt dalībnieku no sacīkstēm, ja viņš "apdraud sevi un pārējos".

Kā ziņojām, Saeima 10. martā otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Sporta likumā, kas paredz, ka sporta sacensības autosportā, motosportā vai ūdens motosportā būs atļauts rīkot tikai licencētā attiecīgo sporta sacensību norises vietā jeb trasē. Reizē tiek stiprināta attiecīgo sporta veidu federāciju loma sacensību organizēšanas atļaušanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!