Foto: Publicitātes foto

"Žiguļu Kausa" jeb "VAZ Tuss" sestajā posmā, kas notiks 25. jūlijā Biržu lidlaukā pie Jēkabpils, piedalīsies pašmāju ātrākie rallijkrosa braucēji – Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kā arī vairāki pazīstami pašmāju un ārzemju braucēji.

Dalību apstiprinājuši vairāki zināmi pašmāju un ārvalstu dalībnieki. Sacensībās startēs arī 2000. gada Eiropas čempions autokrosā Uģis Traubergs un viņa brālis, vairākkārtējais Latvijas čempions un Eiropas čempionātu posmu uzvarētājs, Ivo Traubergs, daugavpilietis Sergejs Blažēvics un jēkabpilietis Vilnis Buholcs, kuri noteikti iepriecinās klātesošos skatītājus, kuri atceras abu panākumus autotrekā un autokrosā.

"Uz sacensībām Jēkabpilī esmu aicinājis vairākus latviešu un ārvalstu sportistus, no kuriem pāris ir izteikuši interesi piedalīties, tomēr viņu sacensību kalendārs vēl tikai top, tamdēļ gala atbildi neviens vēl nav devis," atzīst Reinis Nitišs. "Lai vai kā, arī šogad Biržos startēs arī ārvalstu personības – dalību Žiguļu Kausa posmā apstiprinājis pasaules rallijkrosa čempionāta raidījumu vadītājs Endrū Kolijs, kā arī ietekmīgā britu žurnāla un interneta portāla "autosport.com žurnālists Hels Ridžs. Esmu pārliecināts, ka drīzumā viņiem pievienosies vēl kāds no uzaicinātajiem viesiem."

1000 metrus garā rallijkrosa trase (70% asfalts, 30% grunts) izveidota pērn, kad tajā notika "Žiguļu Kausa" sacensību septītais posms. Sacensībās piedalījās 41 dalībnieks, un plašāk pārstāvētajā "Standart" klasē uzvaras laurus plūca igaunis Sigmars Tamemagi, kurš tikai par nieka 0,4 sekundēm apsteidza Reiņa Nitiša komandas biedru pasaules rallijkrosa čempionātā, norvēģi Andrēasu Bakerudu. "Pirmā pankūka sanāca tik garšīga, ka piedeguma garšu nejūt!" tā pēc sacensību finiša pērn atzina viens no sacensību rīkotājiem Ainars Vasilis.

"Kad pirms 10 gadiem sarīkojām pirmās "žiguļu" sacensības, tas bija hobija pasākums, kura galvenais vadmotīvs bija labi pavadīt laiku kopā ar ģimeni, draugiem un paziņām. Īpašs gandarījums, ka, amatieru kustībai augot plašumā un dalībnieku skaitam vairākkārtīgi pārsniedzot pirmajā reizē sanākušos aktīvistus, esam spējuši šīs pamatvērtības nosargāt," saka "Žiguļu Kausa" dibinātāju "Rencēnu Autoklubs" valdes loceklis Uģis Banders. "Domāju, ka viens no nosacījumiem mūsu sacensību popularitātei ir tehniskie noteikumi, kas plašāk pārstāvētajā "Standarta" klasē nepieļauj nozīmīgu automašīnas pārbūvi, tādējādi nodrošinot visiem dalībnieku līdzvērtīgu sporta tehniku. Lai uzvarētu, dalībniekiem jābrauc ātri, jāpaļaujas uz sportisko veiksmi, un jācer, ka tehnika izturēs līdz pat sacensību finišam!"

"Šogad esam izmainījuši trases konfigurāciju un tajā būs mazāk "salauztu" līkumu, padarot Baronu trases apli ātrāku un dinamiskāku. Domāju, ka esam spēruši nozīmīgu soli uz priekšu, lai padarītu sacensības patīkamākas gan braucējiem, gan skatītājiem," stāsta Reiņa tēvs Aigars Nitišs, kurš arī piedalās sacensību rīkošanā. "Šobrīd tiek veikta trases grunts seguma nostiprināšana un tīrīšana, lai maksimāli novērstu sporta automašīnu tehnisko bojājumu rašanos. Tāpat izmēģinām dažādus risinājumus, kas ļautu pēc iespējas vairāk samazināt putekļu apjomu trasē."

Paredzēti arī vairāki uzlabojumi trases infrastruktūrā, lai sacensību vērošana skatītājiem būtu vēl ērtāka – plānota papildu tribīņu izvietošana un plašāks tirdzniecības vietu klāsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!