Foto: Publicitātes foto

DKW jeb "Dampf-Kraft-Wagen" bija viena no četrām "Auto Union" markām, no kā mūsdienās palicis vien tā mantinieks "Audi". DKW 1956. gadā izgatavoja busiņu "Schnellaster Kastenwagen", kurš bija arī elektriskajā versijā un līdz mūsdienām saglabājies tikai divos eksemplāros.

"Schnellaster Kastenwagen" tika komplektēts vai nu ar 896 kubikcentimetru divtaktu trīscilindru motoru, kas attīsta 32 zirgspēku jaudu, vai septiņu zirgspēku elektromotoru. "Audi" restaurējis tieši elektrisko versiju, kas spējīga sasniegt 40 km/h un ar pilnu uzlādi nobraukt līdz 80 kilometru distanci.

Pavisam periodā no 1955. līdz 1962. gadam tika izgatavotas aptuveni 100 vienības elektrisko busiņu, kurus pamatā pirka elektroenerģijas uzņēmumi.

Konkrētais busiņš tika izmantots Vācijai piederošajā Vangerogas salā, kur transportlīdzekļi ar iekšdedzes motoru ir aizliegti. Restaurētais elektriskais 1956. gada DKW nonāks "Audi" muzejā.

DKW tika dibināts 1916. gadā, un 1919. gadā Vācijā bāzētais dāņu inženiera uzņēmums izgatavoja pirmo iekšdedzes motoru motocikliem. Jau 30. gados DKW bija pasaulē vislielākais motociklu ražotājs, tāpat ar šo marku tika ražoti automobiļi. 1932. gadā DKW apvienojās ar "Audi", "Horch" un "Wanderer", izveidojot koncernu "Auto Union". Pēdējais automobilis ar DKW marku tika izgatavots 1966. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!