Neraugoties uz daudzu portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību jeb tā saukto "starpnieku komisiju". Tādējādi maldīgas informācijas rezultātā autoīpašnieki iegādājas OCTA nevis pa tiešo no apdrošinātāja, bet starpnieku portālos, pārmaksājot par OCTA polisi, secinājis Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

"Liela daļa autoīpašnieku izmanto iespēju iegādāties OCTA polisi internetā, izmantojot dažādu portālu sniegtās iespējas. Pirmkārt, tādā veidā var atjaunot polisi ļoti īsā laikā. Otrkārt, tāpēc, ka internetā OCTA var iegādāties par izdevīgākām cenām. Tomēr vairums autoīpašnieku nezina, ka OCTA cena ir atkarīga no vietas jeb portāla, kurā polise tiek iegādāta, kā arī to, ka starpnieku portālos pie katras, konkrētās apdrošināšanas sabiedrības, uzrādītās cenas nav tās pašas, par kādām polises var iegādāties, ja vēršas tieši pie apdrošinātāja," norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

"To, ka šajos starpnieku portālos pieejamajās OCTA cenās ir iekļauta starpnieka komisija, autoīpašnieks neredz. Tāpat netiek pamanīta maziem burtiņiem rakstītā rinda, ka OCTA darījumu nodrošina nevis apdrošinātājs, bet apdrošināšanas starpnieka uzņēmums. Maldīgas informācijas rezultātā autoīpašnieks iegādājas OCTA pārliecībā, ka tā ir vislabākā, viņam iespējamā cena, taču patiesībā par polisi pārmaksā. Protams, ja paveicas, var gadīties, ka arī pie starpniekiem var saņemt izdevīgu piedāvājumu. Tomēr šādiem gadījumiem nav masveida rakstura", situāciju tirgū skaidro Stengrevics.

Saskaņā ar OCTA tirgus datiem pērnajā gadā vairāk nekā 185 000 OCTA ir iegādātas, izmantojot distances saziņas līdzekļus, kopumā sastādot 15% no visiem noslēgtajiem apdrošināšanas līgumiem. OCTA cenas sadārdzinājums atkarībā no polises iegādes portāla var atšķirties, sākot no dažiem latiem, līdz pat vairākiem desmitiem latu.

Ņemot vērā, ka mēnesī caur polišu iegādes vietām tiek veikts tūkstošiem transakciju jeb OCTA iegādes darījumu, starpnieku gūtā peļņa no OCTA polišu cenu sadārdzinājuma ir mērāma miljonos, lēš LTAB.

"Starpnieku portālos OCTA cenu sadārdzinājuma apmērs lielā mērā būs atkarīgs no autoīpašnieka "Bonus - Malus" klases. Jo sliktāka ir "Bonus – Malus" klase, jo augstāka būs OCTA cena. Līdz ar ko arī lielākas starpnieku komisijas pievienošanas iespējas," skaidro Stengrevics.

"Katrai polisei pievienotais sadārdzinājums uz kopējo mēnesī veikto darījumu skaitu starpniekiem rada milzu ienākumus, par kuriem samaksā autoīpašnieks no sava maka tikai tāpēc, ka polise netiek iegādāta pa tiešo no apdrošinātāja. Tāpēc arī pirms laika radījām OCTA kalkulatoru, kurš pieejams LTAB mājaslapā, lai autoīpašnieki varētu iegūt objektīvu informāciju par OCTA cenām un iegādāties OCTA polisi pa tiešo no apdrošinātāja," informē Stengrevics.
Foto: Publicitātes attēli

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!