Foto: Publicitātes foto

Jauno automobiļu globālais tirgus attīstās ātri, bet sportisko automobiļu segments, iespējams, no ekonomiskās dižķibeles cietis visvairāk. Sportisko automobiļu segments varētu arī nekad vairs nesasniegt pirmskrīzes perioda līmeni, pieļauj kompānijas BMW pārdošanas vadītājs Īans Robertsons.

"Sportisko automobiļu tirgus ir uz pusi mazāks nekā tas bija vēl pirms dažiem gadiem. Pēc 2008. gada tas vienkārši sabruka. Neesmu pārliecināts, ka tas vispār kādreiz atgūsies," intervijā aģentūrai "Bloomberg" norāda Robertsons.

BMW pārdošanas vadītājs uzskata, ka automobilis kā statusa simbols ir pamazām izgaisis, kamēr uzvaras gājienu tagad piedzīvo apvidus automobiļi un tā saucamie krosoveri. Savukārt straujas ekonomiskās attīstības tirgos, piemēram, Ķīnā, kur ir karsts klimats un augsts gaisa piesārņojums, priekšroku dod sedaniem ar šoferi, kamēr interese par sportiskajiem automobiļiem sarūk arī turīgo cilvēku vidū.

Robertsons norāda, ka tiešī šī iemesla dēļ BMW noslēdzis sadarbību ar japāņu "Toyota" kopīga vidēja izmēra sportiskā modeļa izstrādei. Abi autoražotāji jau paziņojuši, ka projekts sasniedzis gatava konceptuālā automobiļa fāzi.

Kritums sportisko automobiļu segmentā ir acīmredzams, piemēram, salīdzinot konkurējošo modeļu "Audi TT", "BMW Z4" (attēlā) un "Mercedes-Benz SLK" kopējo tirgus daļu – 2007. gadā tie sasniedza savu maksimumu ar 114 tūkstošiem realizētu vienību visā pasaulē, bet 2010. gadā šis apjoms bija sarucis par 45%. Tomēr paredzams, ka pat līdz šīs desmitgades beigām šie trīs sportiskie modeļi sasniegs tikai 72 tūkstoš vienību realizāciju gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!