Foto: Publicitātes attēli
Kompānija "Bosch" izstrādājusi elektriskā sajūga sistēmu "eClutch". Jauninājums ļaus autovadītājam braukt ar mazu ātrumu, neizmantojot sajūga pedāli, jo motors nenoslāps.

"eClutch" būtībā ir vidutājs starp sajūgu un tā pedāli. Par sajūga disku kustību atbild elektriskais mehānisms, kas saņems signālu no pedāļa. Ja sistēma uzskatīs, ka motors var noslāpt, elektroniskais mehānisms pats vadīs sajūga diskus, nodrošinot vienmērīgu automobiļa gaitu.

Tādējādi "eClutch" sistēma manuālo pārnesumkārbu, piemēram, braucot sastrēgumos, ļaus izmantot kā automātisko – uzsākt braukšanu un apstāties, nenospiežot sajūga pedāli. Turklāt pirmo pārnesumu arī varēs ieslēgt bez sajūga izspiešanas. Autovadītājam sajūga pedālis būs jāizmanto, tikai pārslēdzoties citos pārnesumos.

Kad "eClutch" sistēma varētu nonākt sērijveida automobiļos, pagaidām nav zināms.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!