Patiesam slēpošanas entuziastam nav lielāka prieka par došanos uz kalniem ar savu braucamo. Protams, tam jābūt piemērotam dažādiem ceļa apstākļiem, ietilpīgam un drošam.

Skeptiķis teiks, ka uz sniegotajiem kalniem var aizbraukt kaut ar "Smart", un teorētiski tā ir. Taču kurš gan uz slēpošanas nometni dosies viens, bez bagāžas un neapsverot, kā dienas beigās tiks līdz savam miteklim stāva kalna pakājē? "Latauto.lv" noteicis četrus slēpotājiem piemērotākos automobiļus.

Subaru Outback (2009–2014)

Mēs visi labprāt brauktu ar "Audi A6 Allroad" vai "Volvo XC70", taču tie ir dārgi auto, tāpēc kādēļ nepameklēt alternatīvu. Piemēram, "Subaru"?

Tieši ar ceturto paaudzi "Outback" ieguva amerikāniskus gabarītus un līdz ar to nopietnu ietilpību. Motoru klāsts ir tradicionāli skops: relatīvi jaudīgs, bet neekonomisks 3,6 litru sešcilindru dzinējs (260 ZS, 350 Nm), 2,5 litru četrcilindrinieks (173 ZS, 235 Nm) un divlitru dīzeļmotors (150 ZS, 350 Nm). Diviem pēdējiem pienācās manuālā kārba vai variators "Lineartronic".

Interesanti, ka simetriska vilkmes pārdale starp tiltiem ir vienīgi mašīnām ar manuālo kārbu, un nevienai no versijām vairs nav pazemināto pārnesumu.

"Outback" nudien ir ietilpīgs: bagāžnieks uzņem 526 līdz 1726 litru, kas ir visai līdzvērtīgi "Volvo XC70" (555–1680 l).

"Outback" klīrenss ir 20 cm, un nav dzirdēts, ka īpašniekiem būtu iebildumi pret auto spējām vieglā bezceļā. Ja nu kā "Outback" trūkst, tad tā ir jauka salona apdare, izsmalcināta gaita un izcila skaņas izolācija. Tātad vairāk Munameģis nekā Livinjo. Starp citu, 2009. gadā "EuroNCAP" triecientestā "Outback" ieguva piecu zvaigžņu novērtējumu. Lietotu dīzeļmašīnu cenas sākas no 10 000 eiro.

Volkswagen T4 (1990–2003)

"Volkswagen" (VW) mikroautobuss pats mazliet ir Ziemassvētku brīnums, jo praktiski parasta vieglā auto gabarītos ir atrasta nesalīdzināmi lielāka vieta pasažieriem un bagāžai.

Pajautājiet, kuru VW busu izvēlēties, un zinātāji steigs rekomendēt T4 – ceturtās paaudzes automobili, kas piedāvāja radikāli reformētu VW furgona formātu (T3 dzinējs vēl bija aizmugurē) un sevi apliecināja kā grūti nolietojamu tehnikas vienību.

T4 ražoja no 1990. līdz 2003. gadam, plānveida modernizācijai notiekot 1996. gadā. Tam bija benzīna motori ar jaudu no 67 līdz 204 ZS un dīzeļdzinēji, kas attīstīja no 60 līdz 151 ZS.

Mašīnas bija pieejamas ar divu garumu riteņu bāzi, lai gan privātajiem braucējiem interesantākā versija "Multivan" bija tikai ar īsāko no tām. Kopā ar pieccilindru motoriem VW piedāvāja pilnpiedziņu un papildu aprīkojuma sarakstā bija atrodama automātiskā pārnesumkārba.

Lētākie T4 ir atrodami par mazāk nekā 1000 eiro, kamēr pieklājīgs "Multivan" visdrīzāk izmaksās apmēram desmit reizes vairāk. Lai vai kā, lielākais izaicinājums ar T4 ir atrast auto, kas jau nebūtu apbraucis apkārt zemeslodei savas 25 reizes.

Land Rover Discovery 3 (2004–2009)

Foto: Publicitātes foto

"Land Rover" varbūt nevar lepoties ar pasaulē uzticamākās tehnikas titulu, bet tas ir talantīgs bezceļa auto ar plašu septiņvietīgu salonu un spēju radīt sajūtu, ka sēžat cietoksnī. Vai ka uzbrauksiet kalna virsotnē bez pacēlāja palīdzības.

Savulaik auto izcēlās ar neparastu nesošās virsbūves un rāmja integrāciju, lai gan tas nenāca par labu pašmasai, un "Discovery 3" nesver mazāk par 2,5 tonnām. Tam ir pneimatiskā piekare, kas ļauj regulēt klīrensu, pastāvīga pilnpiedziņa, sešpakāpju "automāts" ar pazeminātajiem pārnesumiem un moderna transmisijas vadība, kas auto darbību piemēro dažādiem segumiem.

Motoru ir vien divi: 4,4 litru V8 benzīnnieks (299 ZS) no "Jaguar" un "Ford"/PSA ražojuma 2,7 litru V6 dīzeļa agregāts, kas attīsta 190 ZS. Vērts piebilst, ka pēdējo izmantoja arī pašā vienkāršākajā versijā – ar parastu piekari un ar manuālo pārnesumkārbu.

Auto salona iekārtojums nav atbilstošs gluži katrai gaumei, taču ar masīvo, vertikālo priekšējo paneli un tuvu durvīm novietoto vadītāja sēdekli tam piemīt sava pievilcība.

Lietotu "Land Rover Discovery 3" cenas pašlaik ir noslīdējušas zem 7000 eiro atzīmes, bet par jaunākajiem, labā stāvoklī esošiem šī perioda auto prasa tuvāk 20 000 eiro.

Audi RS6 (2008–2010)

Foto: Publicitātes foto

Ir neparasti auto, ir ekstravaganti auto un ir "Audi RS6".

Vispār "RS6" gaitas uz šīs pasaules ceļiem sākās 2002. gadā, taču pa īstam interesanti kļuva 2008. gada otrajā pusē, kad "quattro" nodaļa izlaida mašīnas ar V10 dzinēju. Piecu litru spēkstacija no "Lamborghini" attīstīja absurdus 580 ZS un 650 Nm.

Būdams divtonnīgs mitriķis, "RS6" līdz 100 km paātrinās 4,5 sekundēs (universālis "Avant" – 4,6 s). Maksimālais ātrums elektroniskie ierobežots pie 250 km/h atzīmes, bet 500 eksemplāros izgatavotais "RS6 Plus" spēj lidot ar 303 km/h.

Pašsaprotami, "RS6" ražoja tikai un vienīgi ar pilnpiedziņu, savukārt pārnesumus slēdza sešu pakāpju "automāts". Lai koloss apstātos, tam ir 390 mm priekšējie bremžu diski, un par papildu samaksu ražotājs piedāvāja keramiskos diskus.

Kopā saražoja 4674 eksemplāru, no kuriem vairāk nekā 80% bija universāļi. Ekstrēmais raksturs un augstās uzturēšanas izmaksas laika gaitā darījušas savu, un auto, kas reiz maksāja 111 000 eiro, tagad var dabūt par 23 tūkstošiem.

"RS6" ir nežēlīgi cieta piekare, un degvielas patēriņš pilnīgi noteikti nav ražotāja norādītie 14 l/100 km, taču nafta vēl ilgi būs lēta un diez vai eksistē cits auto, kas līdz Alpiem spēs aizraut vēl ātrāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!