"Mitrs vai slapjš bruģis tiek uztverts pat bīstamāk nekā mīkstā seguma (grants utt.) ceļi. Uz mitra bruģa autovadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties atbilstošu ātrumu, gan ievērojot distanci līdz citiem transportlīdzekļiem, jo bremzēšanas ceļš ir būtiski garāks nekā uz asfalta seguma," skaidro drošas braukšanas eksperts.

"Visām kustībām ar stūri ir jābūt laidenām un mierīgām, tāpat kā darbībām ar automašīnas pedāļiem. Faktiski, vadot transportlīdzekli pa slapju vai mitru bruģi, ir jāvada tas tāpat kā ziemas apstākļos," brīdina Vanks.

"Šajā gadījumā bija vēl papildus bīstamais faktors – tramvaja sliedes. Tramvaja sliedes īpaši mitros laikapstākļos ir vēl slidenākas nekā bruģis. Papildus tam, sliežu klātne ne vienmēr ir vienādā līmenī ar ceļa segumu, kas nozīmē, ka, uz tām uzbraucot vai nobraucot, auto var neparedzēti strauju saslīdēt, atduroties ar riepu pret vai aizķeroties aiz, piemēram, augstāk nekā ceļa segums esoša sliežu klājuma. Tajā brīdī ir praktiski neiespējams paredzēt, kā uzvedīsies auto. Saslīdēšana uz sliedēm var notikt tik pēkšņi, ka pat elektroniskās drošības iekārtas nespēs automašīnu noturēt uz ceļa," norāda "DBS Autoskolas" direktors.

"Līdz ar to slapjos laika apstākļos obligāti jāizvēlas atbilstošs ātrums, jāveic visas darbības ar vadības ierīcēm plūdeni un progresīvi, jāizvēlas pareiza distance, kā arī pēc iespējas jāizvairās no uzbraukšanas uz sliežu klājuma," rezumē Vanks.

Jau ziņojām, ka pirmdien, 11. septembrī, no rīta uz Brasas tilta, Rīgā, notika ceļu satiksmes negadījums, kā rezultātā "Toyota" automobilis nonāca uz tilta margām. Aina Poiša portālam "Delfi" apstiprinājā, ka viņa tobrīd bija pie spēkrata stūres, un pēkšņā avārija notika, braucot pa slapju bruģi un tramvaja sliedēm.