Foto: DELFI
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc motora tilpuma, jaudas un auto masas tomēr varētu rēķināt arī spēkratiem, kuri pirmo reizi reģistrēti vēl pirms 2005.gada, jo par šādu likuma redakciju trešdien vienojās Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija, skatot nākamā gada valsts budžeta paketē iekļauto Transportlīdzekļu nodokļu likumu pirms galīgā lasījuma parlamentā.

Komisija nolēma, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, summējot nodokļa likmes atbilstoši vieglā automobiļa pilnai masai, motora tilpumam un motora maksimālai jaudai, maksā par automobili, kurš ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju, ar iekšdedzes dzinēju un papildus izmanto kā mehānisku dzinējspēku enerģiju no transportlīdzeklī glabātas elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas (piemēram, akumulatora, kondensatora, spararata vai ģeneratora u. c.) un par kuru transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā ir informācija par pilno masu, motora tilpumu un motora maksimālo jaudu.

Par šādu komisijas redakciju, kurā iekļauti finanšu ministra Andra Vilka (V) ierosinājumi par tehniskajiem parametriem un deputāta Kārļa Šadurska (V) priekšlikums atteikties no 2005.gada pieminēšanas, nobalsoja septiņi no 13 komisijas deputātiem.

Jau vēstīts, ka saskaņā ar valdības piedāvājumu par pilno masu līdz 1500 kilogramiem nodokļa daļa būs 10 lati; no 1501 līdz 1800 kilogramiem – 21 lats; no 1801 līdz 2100 kilogramiem – 36 lati; no 2101 līdz 2600 kilogramiem – 46 lati; no 2601 līdz 3000 kilogramiem – 55 lati; no 3001 līdz 3500 kilogramiem – 64 lati; vairāk par 3500 kilogramiem – 72 lati.

Tam būs jāskaita klāt nodokļa daļa par motora tilpumu - līdz 1500 kubikcentimetriem tā būs 6 lati; no 1501 līdz 2000 kubikcentimetriem – 15 lati; no 2001 līdz 2500 kubikcentimetriem – 24 lats; no 2501 līdz 3000 kubikcentimetriem – 36 lati; no 3001 līdz 3500 kubikcentimetriem – 60 lati, no 3501 līdz 4000 kubikcentimetriem – 105 lati; no 4001 līdz 5000 kubikcentimetriem – 150 lati; virs 5000 kubikcentimetriem – 195 lati.

Vēl jāpieskaita nodokļa daļa par motora maksimālo jaudu kilovatos (kW) - līdz 55 kW nodokļa daļa būs 6 lati; no 56 līdz 92 kW – 15 lati, no 93 kW līdz 129 kW – 24 lati; no 93 līdz 129 kW – 24 lati; no 130 līdz 166– 36 lati; no 167 līdz 203 – 60 lati; no 204 līdz 240 – 105 lati; no 241 līdz 300– 150 lati; virs 300 kW – 195 lati.

Savukārtpar vieglajām automašīnām, kuras neatbilst iepriekš uzskaitītajām prasībām, nodokli rēķinās atkarībā no masas. Maksājums par transportlīdzekli ar pilnu masu līdz 1500 kilogramiem pieaugs par vienu latu un būs 25 lati; auto ar masu no 1501 līdz 1800 kilogramiem nodoklis būs 53 lati (pašlaik 48 lati), no 1801 līdz 2100 kilogramiem – 90 lati (pašlaik 75 lati); no 2101 līdz 2600 kilogramiem – 114 lati (pašlaik 95 lati); no 2601 līdz 3000 kilogramiem – 138 lati (pašlaik 115 lati); no 3001 līdz 3500 kilogramiem – 159 lati (pašlaik 115 lati); vairāk par 3500 kilogramiem – 180 lati (pašlaik 150 lati).

Kā vēstīts, sākotnēji bija paredzēts, ka pēc motora tilpuma, jaudas un auto masas nodokli rēķinās spēkratiem, kuri ir pirmo reizi reģistrēti pēc 2005.gada 1.janvāra. Savukārt līdz 2005.gadam Latvijā reģistrētajiem automašīnām nodokli rēķinātu atkarībā no masas, pat ja šim spēkratam būtu pieejami dati par dzinēja tilpumu un jaudu.

Par galīgo likuma redakciju vēl būs jānobalso Saeimai, un paredzēts, ka normatīvā akta nosaukums būs Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!