Foto: Publicitātes foto

Uzņēmums "Ford Motor Company" paziņojis, ka jaunais "Ford Mustang" no vietas līdz 100 kilometriem stundā paātrināsies mazāk nekā piecās sekundēs, kas padara to par augstas veiktspējas "Ford" modeli ar visātrāko ieskrējienu, kāds jebkad piedāvāts Eiropas tirgū. Kopš pasūtījumu pieņemšanas sākuma jauno "Ford Mustang" šogad jau pasūtījuši vairāk nekā 2200 klientu.

Pirmo reizi modeļa 50 gadu vēsturē "Ford Mustang" Eiropā pieejams ar 5,0 litru V8 dzinēju ar 421 zirgspēka jaudu un 530 Nm griezes momentu. Tāpat pieejams ekonomiskais 2,3 litru "EcoBoost" dzinējs ar 317 zirgspēku jaudu un 432 Nm griezes momentu.

"Jaunais "Ford Mustang" būs nepieklājīgi ātrs, un, paātrinoties no nulles, jūs tiksiet iespiesti sēdeklī izaicinošas dzinēja skaņas pavadībā," apgalvo "Mustang" modeļu līnijas direktors Hermans Salenbauhs. "Taču "Mustang" nav ātrs, tikai braucot taisni. Braukšana un vadāmība būs īsts atklājums Eiropas braucējiem."

5,0 litru V8 fastbeka virsbūves versijas modelis ar sešpakāpju transmisiju no nulles līdz 100 kilometriem stundā ieskrienas 4,8 sekundēs – ātrāk nekā jebkurš cits "Ford" modelis Eiropā kopš "Ford GT" superauto debijas 2005.gadā. "Ford Mustang" 2,3 litru "EcoBoost" fastbeks ar manuālo pārnesumkārbu sasniedz 100 kilometru stundā atzīmi 5,8 sekundēs.

"Ford Mustang" braucējs var optimizēt automobiļa veiktspēju, pielāgojot to savam noskaņojumam un braukšanas apstākļiem ar pārslēdzamiem braukšanas režīmiem, savukārt ārpus publiskajiem ceļiem iespējams lietot "Track Apps" sistēmu, kas seko līdzi braukšanas rādītājiem. Savukārt ar "Ford Mustang" 5,0 litru V8 dzinēju braucējs var panākt arī iespējami ātrāko paātrinājumu trasē no nulles, izmantojot "Launch Control" starta kontroles tehnoloģiju. "Mustang" līkumos sasniedz pārslodzi pat 0,97 G.

Ar "Ford" 2,3 litru "EcoBoost" dzinēju aprīkotais jaunais "Ford Mustang" patērē līdz 8,0 litriem degvielas uz 100 kilometriem un saražo 179 gramus CO2 izmešu uz kilometru.

Jaunā "Ford Mustang" jaudīgie dzinēji Eiropā ir aprīkoti ar "Veiktspējas paketi", kas nodrošina uzlabotu bremzēšanu un dzesēšanu braukšanai lielā ātrumā.

Ar slēdžiem vidus konsolē iespējams pārslēgties starp dažādiem braukšanas režīmiem un pielāgot "AdvanceTrac" elektronisko trajektorijas stabilizācijas kontroli, akseleratora pedāļa reakciju, automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanos un stūri atbilstoši "Normal", "Sport+", "Track" vai "Snow/Wet" iestatījumiem. Elektriskajam stūres pastiprinātājam arī ir pieejami pārslēdzami režīmi: "Normal", "Comfort" vai "Sport", kas maina stūres atsaucību un smagumu.

Lai palīdzētu vadītājiem iegūt iespējami vairāk no sava automobiļa trasē, "Ford Mustang" ir aprīkots ar "Track Apps" sistēmu, ko var vadīt no stūres, un tās informācija tiek attēlota mērinstrumentu panelī, tostarp redzami akselerometra, paātrinājuma mērītāja un bremžu darbības rādītāji, kas nosaka bremzēšanas laiku un distanci atkarībā no iestatītā ātruma.

Modelim ar 5,0 litru V8 dzinēju un manuālo pārnesumkārbu ir pieejama "Launch Control" starta kontrole, kas notur dzinēja apgriezienus iepriekš iestatītā diapazonā no 3 000 līdz 4 500 apgriezieniem minūtē pie pilnībā nospiesta akseleratora pedāļa. Kad tiek atlaists sajūgs, sistēma novada griezes momentu uz aizmugurējiem riteņiem, lai nodrošinātu maksimālu saķeri un iespējami ātrāku ieskrējienu. 5,0 litru V8 dzinējam pieejama arī elektroniskā "Line Lock" sistēma, kura nobremzē priekšējos riteņus, ļaujot vadītājam iesildīt aizmugurējos.

"Ford Mustang" ir pilnībā neatkarīga piekare gan priekšā, gan aizmugurē, tostarp aizmugurējā daudzsviru piekare, kas optimizē braukšanas komfortu un mehānisko saķeri, kā arī nodrošina sportisku dinamiku, kā arī priekšējais "MacPherson" balsts, kas ļauj aprīkot automobili ar lielām, jaudīgām bremzēm, neietekmējot stūres vadību.

Virsbūve ir par 28% izturīgāka nekā iepriekšējās paaudzes "Mustang" modelim. Svara sadalījums ar 54% priekšpusē 5,0 litru V8 versijā un 53% priekšpusē 2,3 litru "EcoBoost" versijā uzlabo vadāmības precizitāti.

Dzinēja pārsegā, priekšējos spārnos, piekarē, transmisijā un bremzēs ir izmantots alumīnijs. Augstas izturības tērauda savienojumi, metināšana ar lāzeri un hidroformēšanas tehnika uzlabo virsbūves stingrību, drošību un braukšanas kvalitāti.

Jaunais "Ford Mustang" pieejams fastbeka un kabrioleta virsbūves versijās ar sešpakāpju manuālo un automātisko transmisiju, kā arī klasiskiem dizaina elementiem, kuru vidū ir trīsdimensionālas aizmugurējās gaismas trīs līnijās, trapeces formas priekšējais radiatora režģis un haizivs mutes formas priekšējais panelis.

"Ford" pirmo Eiropai paredzēto "Mustang" modeļu ražošanu ir uzsācis rūpnīcā Fletrokā, Mičiganā, ASV. Tie pieejami 10 dažādās virsbūves krāsās, un to standartaprīkojumā ietilpst 19 collu diski, automātiski HID priekšējie lukturi, dalītā klimata kontrole, LED aizmugurējie lukturi un aizmugurējais izkliedētājs.

Standartaprīkojumā iekļauta arī deviņu skaļruņu skaņas sistēma un "SYNC 2" ar balss vadību un 8 collu krāsu skārienekrānu. "Ford Mustang" Eiropā iespējams pasūtīt tikai jaunajos "FordStore" centros, kas tiek atvērti visā reģionā, galvenokārt lielākajās pilsētās. Pirmie automobiļi dīleru centrus kontinentālajā Eiropas daļā sasniegs jūlijā, bet Lielbritāniju – oktobrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!