Lai arī Latvijā var atrast dažus ceļus, kas aizrauj elpu un ļauj priecēt acis, taču pasaules topā neviens no mūsu tuvākajā apkārtnē esošajiem ceļiem nav iekļauts - tur valda citi mērogi, plašumi un skati.
“Overseas Highway” Floridā
Šoseja Floridā, kas ved no salas uz salu un sastāv no 42 tiltiem, tika uzbūvēta 1938.gadā viesuļvētras izpostītas dzelzceļa līnijas vietā. Šoseja lielākoties atrodas virs ūdens un brauciens pāri tai ilgst četras stundas, kuru laikā var izbaudīt fantastiskus okeāna skatus, kā arī neaizmirstamus saullēktus un saulrietus.
Redrokas ceļš ASV
Sarkano klinšu ainavu ceļš tiek dēvēts par muzeju bez sienām. Braucot pa to, paveras neticami klinšu skati, kas ļauj novērtēt dabas varenību.
“Iroha-Zaka” Japānā
Viens no iespaidīgākajiem kalnu serpentīniem pasaulē, ar 48 līkumiem un katram ir piešķirts viens senā japāņu alfabēta "I-ro-ha" burts. Ceļa nosaukums sastāv no diviem vārdiem, kas nozīmē "augšup" un "lejup".
Mežonīgais Atlantijas ceļš Norvēģijā
Atlantijas ceļam tika piešķirts Norvēģijas gadsimta konstrukcijas tituls. Tā ir astoņus kilometrus gara šoseja, kas savieno Moldas un Kristiansundas pilsētas, un braukšana pa to atgādija kuģošanu, jo ceļa profils vijas gan augšup, gan lejup, kā pa viļņiem. Skaists un mežonīgs ceļš, kas vairāk piemērots braucējiem ar stipriem nerviem.
Alpu pāreja Šveicē
"Oberalp Pass" ir fantastisks un ļoti svarīgs ceļš Šveicē, kas savieno valsts vidieni ar Graubundenas reģionu. Tas ir ļoti iecienīts Eiropas autobrauceju vidū, taču ir atvērts tikai vasarā. Ziemā pāreja satiksmei ir slēgta, un ceļš tiek izmantots kā kalnu slēpošanas trase.
“Nāves ceļš” Bolīvijā
Ziemeļu Jungas ceļš Bolīvijas Andos ir 69 km garš un savieno Lapasu un Korioko. Tas iesaukts par "nāves ceļu" un 1995. gadā tika atzīts par bīstamāko pasaulē. Vienas braucamās joslas platumā, praktiski bez drošības apmalēm, tas vijas gar stāvu krauju un ir pakļauts izskalojumiem. Katru gadu te iet bojā 200 - 300 ceļotāju. Šodien gan "nāves ceļš" vairs netiek izmantots tik intensīvi, lielākoties pa to brauc tūristi, kas vēlas izbaudīt visas tā piedāvātās šausmas.
Troļļu kāpnes Norvēģijā
Viena no populārākajām tūristu atrakcijām Norvēģijā - brauciens pa Troļļu kāpnēm ("Trollstigen"). Ceļš ir ļoti šaurs, ar iespaidīgu kāpumu un 11 īpaši bīstamiem līkumiem. Toties augšā jūs atalgo neaizmirstams skats uz Stogfossenas ūdenskritumu.
Guoljanas tunelis Ķīnā
Šo tuneļa ceļu piecu gadu laikā uzbūvēja 13 apkārtējo ciematu iedzīvotāji Hunaņas provincē. Būvniecības laikā daudzi strādnieki gāja bojā, taču 1977. gadā tas tika atvērts satiksmei. Ceļš ir klintī izkalts tunelis 1200 m garumā, piecus metrus plats un četrus metrus plats, un ir Bolīvijas "nāves ceļa" brālis. Ceļš, kas nepiedod kļūdas - tā to dēvē, un ir viens no Ķīnas tūrisma populārākajiem objektiem.
Sanbernadīno pāreja Šveicē
Divi kilometri skaistuma un iespaidīga ceļa - tāda ir Sanbernadīno kalnu pāreja Šveicē, kuru papildina arī 6,6 km garš tunelis.
“Los Caracoles” pāreja Andos
"Los Caracoles" ceļš savieno Čīli un Argentīnu, tas ir bagāts ar neskaitāmiem asiem līkumiem un ir ļoti stāvs, turklāt ļoti reti kur ir izvietotas drošības apmales. Lielāko gada daļu ceļu klāj sniegs, taču satiksme ir atļauta, turklāt, neskatoties uz tā raksturu, avāriju uz "Los Caracoles" ir ļoti maz.
Leģendārs rallija ātrumposms Francijā
Pasakiet jebkuram rallija cienītājam vārdu salikumu "Col de Turini", un viņš uzreiz sapratīs, par ko ir runa. Koldeturīnī pāreja ir kalnu ceļš Dienvidalpos, Francijā, kas paceļas 1,6 km augstumā virs jūras līmeņa. Šis ceļš veido slavenā WRC Montekarlo rallija 20 kilometru ātrumposmu ar 34 līkumiem un garām taisnēm, kurās mašīnas var kārtīgi "ieskrieties".
“Lysebotn” ceļš Norvēģijā
Tas tiek uzskatīts par vienu no izcilākajiem, elpu aizraujošākajiem kalnu ceļiem Eiropā. 27 asi līkumi un 1,1 km garš tunelis apvienojumā ar perfektu ceļa segumu liks atplaukts smaidā ikvienam autovadītājam.
Stelvio pāreja Itālijā
Stelvio kalnu pāreja ir otrs augstākais asfaltētais ceļš Alpos un vijas 2,7 km augstumā virs jūras līmeņa. Te līkumu skaits jau ir ievērojams - 48, un izjūtas papildus saasina stāvā krauja ceļa malā un drošības apmaļu iztrūkums...
“Transfagarasan” ceļš Rumānijā
Rumānijas augstākais un dramatiskākais autoceļš, ko ļoti iecienījuši autovadītāji. Tas ir stratēģiski militārs maršruts, ko laikā no 1970. līdz 1974.gadam uzbūvēja pēc diktatora Nikoles Čaušesku rīkojuma. Tika izmantoti seši miljoni tonnu sprāgstvielu un dzīvību būvniecības darbos pēc oficiālajiem zaudēja 40 karavīru, bet neoficiāli tiek ziņots par vairākiem simtiem upuru - tuneļu darbi vien paņēmuši 400 dzīvību.
Ceļš savieno divus vēsturiskus valsts reģionus - Transilvāniju un Valahiju. Tie ir 90 km nebeidzami līkumota ceļa, kas šķērso Karpatu kalnus. Vienā no virsotnēm pa šo ceļu var piekļūt Baleja ledāju ezeram. Taču ceļš tiek izmantot tikai pāris mēnešus, jo ziemas sezonā tas ir slēgts.