Foto: Publicitātes foto

CSDD rīkotajā transportlīdzekļu tehniskajā kontrolē Bērzkrogā tika apturēts kravas automobilis, kuram inspektori atklāja pilnībā nodilušas riepas. Turklāt vienai no riepām protektors bija nodilis pilnībā, un gumijas slānis nonācis nost līdz pat kordiem. Savukārt kādam citam kravas auto šajā pašā reidā tika noņemtas reģistrācijas numurzīmes par saplaisājušiem bremžu diskiem.

Iespējams, neatbilstoša kravas automašīnu tehniskā stāvokļa, tai skaitā riepu protektoru neatbilstības dēļ, līdz šā gada oktobrim notikuši 25 ceļu satiksmes negadījumi. Četri no tiem – ar cietušajiem. Tāpat divos negadījumos, kuros, iespējams, plīsusi kravas automašīnas riepa, bojā gājuši divi citu negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāji, liecina Valsts policijas apkopotie statistikas dati.

Salīdzinot šā gada deviņus mēnešus ar pagājušā gada tādu pašu periodu, par neatbilstošu kravas automašīnu protektoru dziļumu šogad sastādīti par deviņiem administratīvā pārkāpuma protokoliem vairāk. Ja pērn tie bija 149, tad šogad tie jau ir 158 administratīvā pārkāpuma protokoli.

Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss nosaka, ka par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājumi, kas apdraud satiksmes drošību – izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 15 līdz 55 eiro, personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, – no 55 līdz 140 eiro; bet juridiskajai personai – no 70 līdz 700 eiro.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!