Kompānija "Honda" izstrādājusi pasaulē pirmo robotizēto divu sajūgu pārnesumkārbu, kas paredzēta sportiskiem motocikliem ar samērā lielu dzinēja tilpumu. Pirmais modelis, kas iegūs šo jauno transmisiju, būs 109 zirgspēku jaudīgais "Honda VFR" ar 782 kubikcentimetru četrcilindru motoru.

Divsajūgu pārnesumkārbas darbības princips motocikliem būs līdzīgs analoģiskām automobiļu transmisijām. Šādā pārnesumkārbā abi sajūgi darbojas secīgi – kamēr viens no sajūgiem pārnesumu pieslēdz, tikmēr otrs atbrīvo. Viens no sajūgiem kontrolē nepāra skaitļa pārnesumus (pirmo, trešo un piekto), bet otrs – skaitļa (otro, ceturto un sesto). "Honda" norāda, ka pārnesumu pārslēgšana notiks ātri un vienmērīgi, bez jaudas zuduma.

Motocikliem paredzētajai "Honda" sekvenciālajai pārnesumkārbai būs trīs darba režīmi – pilnībā automātiskais, sportiskais un manuālais.

Tuvākajā nākotnē "Honda" šo jauno pārnesumkārbu uzstādīs arī citiem saviem sportiskajiem motocikliem, tomēr pirmais no tiem – "Honda VFR" – tirdzniecībā Eiropā nonāks nākamgad.

Apskati lietotu "Honda" motociklu pārdošanas sludinājumus

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!