"ZIL-4112P" prototipu 2012. gadā izstrādāja privātais uzņēmums "Depo-ZIL", kas nodarbojas ar automobiļu restaurāciju un pēcpārdošanas aprīkošanu. Savā ziņā šis "jaunais limuzīns" ir modernizēta 80. gadu beigu "ZIL-41047" modeļa versija. No jauna tam ir izgatavota virsbūve un interjers, kamēr no padomju laika modeļa, pēc izstrādātāju apgalvotā, esot izmantots tikai motora pārsegs un durvju rokturi.

Toreiz tika ziņots, ka Vladimirs Putins izmēģinājis automobili, un viņam tas neesot iepaticies, tomēr vēlāk šī informācija tika noliegta. Vai Krievijas prezidents ir mēģinājis kādu citu limuzīna prototipu, nav zināms. Putins medijiem norādīja, ka "nepiedalās limuzīna dizaina un aprīkojuma izvēlē". ZIL rūpnīcas pārstāvji arī nolieguši informāciju, ka valdības garāžu pārvaldnieki būtu izmēģinājuši šo spēkratu – tikai apskatījuši.

Šis prezidenta limuzīna prototips ir aprīkots ar 7,7 litru V8 dzinēju, kas attīsta 400 zirgspēku jaudu. Transmisija – piecpakāpju automātiskā, ko speciāli šim spēkratam izstrādājusi amerikāņu kompānija "Allison". Limuzīns sver 3,8 tonnas.

"ZIL-4112P" ir aprīkots ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS, braukšanas elektronisko stabilizācijas sistēmu, klimata kontroles sistēmu, logu aizkariem, minibāru, ledusskapi, televizoru un apkārtnes videonovērošanas sistēmu.

Šobrīd šim limuzīna prototipam ir tikai 143 kilometru nobraukums, tikpat cik pārdošanas sludinājumā tika norādīts arī pērnā gada sākumā.

2014. gadā žurnāls "Forbes" uzņēma videosižetu ar šī limuzīna izmēģinājuma braucienu. Spriežot pēc tā, prototips atrodas vienā no ZIL rūpnīcas cehiem.

Kā ziņots, šobrīd Krievijas prezidentam un pārējai valsts elitei tiek izstrādāti jauni automobiļi projekta "Kortežs" ietvaros. Krievijas prezidenta jaunais limuzīns, kas aizstās līdzšinējo "Mercedes-Benz", tiks pirmo reizi parādīts nākamā Krievijas prezidenta inaugurācijas ceremonijas laikā 2018. gada maijā.