Foto: Publicitātes foto
Eiropas iedzīvotāji kļūst garāki – Nīderlandes un Skandināvijas valstu iedzīvotāji šobrīd oficiāli ir atzīti par vieniem no garākajiem pasaulē. Mūsdienās vidējais vīrietis Dānijā ir 182,5 cm. Taču cilvēki ir atšķirīgi, jo, piemēram, Grieķijā vidējā sieviete ir tikai 160 cm gara.

Šīs atšķirības "Nissan" inženieriem radīja izaicinājumu attiecībā uz jaunās "Micra" izstrādi. Viņiem bija ne tikai jārada automobiļa salons, kas autovadītājiem un pasažieriem sniegtu nepārspējamu komforta līmeni neatkarīgi no viņu garuma, bet arī jāspēj tas īstenot hečbekā, kura ārējais garums ir tikai 3 999 mm.

"Nissan European Technical Centre" (NTCE), kas atrodas Krenfīldā, Apvienotajā Karalistē, komanda bija gatava šim uzdevumam. Jaunajai "Micra" ir šajā automobiļu segmentā lielākā vieta automobiļa salonā priekšējos sēdekļos sēdošajiem, ko daļēji nodrošina individuālās izgatavošanas pieeja.

Lī Grigs, NTCE vecākais ergonomiskās projektēšanas inženieris, skaidroja: "Ideja ir pavisam vienkārša. Mēs izvēlējāmies kolēģus no NTCE ar visdažādāko ķermeņa uzbūvi un katram no viņiem noņēmām 40 dažādus mērus, fiksējot pilnīgi visu: gan garumu, gan acu augstumu sēdus stāvoklī, gan roku un kāju garumu."

"Tas nozīmē, ka mums vienmēr viegli sasniedzami bija apmēram 200 īsti cilvēki, kurus varējām ļoti ātri izsaukt, lai pārbaudītu savas jaunākās idejas vai izmaiņas. Protams, mums ir iekšējie standarti, kas jāievēro darbā, taču atsauksmes no īstiem cilvēkiem ir tikpat svarīgas," norāda Grigs.

Tā kā visgarākais NTCE darbinieks ir divus metrus garš, savukārt visīsākais – 152 cm garš, šis ievērojamais atšķirību diapazons ļāva iegūt noderīgu informāciju "Nissan Micra" plašā salona izveidei.

""Micra" ir šajā automobiļu segmentā lielākais attālums sēdekļa bīdīšanai uz priekšpusi un aizmuguri, un tās standarta aprīkojumā ietilpst pavelkami un noliecami regulējama stūre, kas ļauj ikvienam autovadītājam ērti iekārtoties automobilī," stāsta NTCE vecākais ergonomiskās projektēšanas inženieris.

Tāpat šie autovadītāji noteikti vēlas iegūt izcilu dizainu un no kvalitatīviem materiāliem veidotu automobiļa salonu. Tādēļ, kamēr Lī komanda rūpīgi pētīja dažādas cilvēku mugurkaula formas un ķermeņa daļu garumus.

Jaunās "Micra" ergonomiskais dizains palīdz uzlabot arī rādītājus drošības ziņā. Piemēram, izstrādes laikā izmantojot vismodernākās augstas izšķirtspējas kameras un acu izsekošanas tehnoloģiju, NTCE inženieri spēja rūpīgi izanalizēt, uz kurām automobiļa mērinstrumentu paneļa daļām un mērinstrumentiem autovadītāji skatās visvairāk, kā arī – cik ilgi autovadītāji to dara.

Automobiļa izstrādes laikā šie dati palīdzēja radīt automobiļa salona dizaina gala versiju. Standartizēšana attiecībā pret konkurentiem norāda uz "Nissan" pārliecību par to, ka jaunajai "Nissan Micra" ir "B" segmenta hečbeku vidū mazākais laikposms, kuru autovadītājs pavada novēršot skatienu no ceļa.

Jaunā "Nissan Micra", kurā ir pieejamas jaunākās un modernākās drošības tehnoloģijas, ir viens no drošākajiem mazajiem automobiļiem uz ceļa. Jaunajā "Micra" ir pieejamas tādas modernas drošības tehnoloģijas kā, piemēram, inteliģentā nejaušas braukšanas joslas maiņas novēršanas palīgsistēma, kas viegli palīdz ievirzīt automobili atpakaļ savā braukšanas joslā, ja autovadītājs no tās ir nejauši izbraucis, un inteliģentā ārkārtas bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju.

Jaunā "Nissan Micra" nonāks pārdošanā Baltijas valstīs jau šī gada maijā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!