Foto: Publicitātes attēli

Jaunais "Audi A8" būs pirmais luksusa klases sedans ar elektrificētu spēka piedziņu standarta aprīkojumā. Tā iekšdedzes dzinēji būs aprīkoti ar daļēja hibrīda (Mild Hybrid) tehnoloģiju, kas nozīmē kvalitatīvāku darbību, labāku veiktspēju un augstāku efektivitāti. Tehnoloģijas pamatā ir 48 voltu elektrosistēma, un "Audi A8" ir pirmais modelis, kam tā darbojas kā galvenā elektrosistēma. "Audi A8" tiks prezentēts šī gada 11. jūlijā Barselonā, Spānijā, "Audi Summit" laikā.

Daļējā hibrīda sistēma sastāv no diviem galvenajiem komponentiem – ūdens dzeses 48 voltu siksnas ģeneratora-startera (BAS), kas papildina tradicionālo vārpstas starteri. Tas jaunajā "Audi A8" ir nepieciešams tikai auksta dzinēja iedarbināšanai. Otrs komponents ir bagāžas nodalījumā uzstādītais litija jonu akumulators, kas uzkrāj MHEV (daļējā hibrīda elektroautomobiļa) enerģiju, kā arī 48 voltu sistēma.

BAS priekšrocības ir īpaši pamanāmas, kad vadītājs piebrauc pie luksofora sarkanās gaismas vai apļveida krustojuma. Ja bremzēšanas laikā ieslēdzas luksofora zaļā gaisma vai atbrīvojas ceļš un vadītājs atlaiž bremžu pedāli, tiek iedarbināts iekšdedzes dzinējs un automobilis nekavējoties uzņem ātrumu. Tas ir iespējams, pateicoties ģeneratoram - starterim, kas ir pastāvīgi savienots ar iekšdedzes dzinēju.

Jaunā spēka piedziņa pavisam īpašā veidā apvieno efektivitāti un komfortu – "Audi A8", pārvietojoties ar ātrumu no 55 līdz 160 km/h, var līdz pat 40 sekundēm ripot ar pilnībā izslēgtu dzinēju, neradot trokšņus un izmešus. Tiklīdz vadītājs atkal nospiež gāzes pedāli, BAS ātri un vienmērīgi iedarbina iekšdedzes dzinēju. Turklāt Start/Stop funkcija kļūst pieejama, sākot ar 22 km/h.

Ērtā Start/Stop funkcija jaunajā "Audi A8" būtiski atšķiras no iepriekšējām sistēmām. Ar plašu savienojamības funkciju klāstu aprīkotais sedans spēj atpazīt dažādas satiksmes situācijas. Ja ceļš priekšā ir brīvs, BAS ātri iedarbina iekšdedzes dzinēju, ļaujot vadītājam strauji uzsākt kustību. Pēc ilgstošas apstāšanās un gadījumos, kad vadītājs vēlas ieslēgt gaisa kondicionētāju, iekšdedzes dzinējs tiek iedarbināts īpaši klusi un vienmērīgi. Automobilis ir aprīkots ar jaunu funkciju – tiklīdz "Audi A8" priekšā esošais transportlīdzeklis uzsāk kustību, tiek iedarbināts dzinējs, pat ja bremžu pedālis ir joprojām nospiests. Šāda kontroles stratēģija ļauj vadītājam nekavējoties iekļauties satiksmes plūsmā.

Lai panāktu tik augstu efektivitāti, jaunais "Audi A8" ir aprīkots ar izsmalcinātu dzinēja vadības sistēmu. Tā apstrādā gan maršruta datus, gan informāciju no daudzajiem sensoriem, tostarp priekšējās kameras. Dzinēja vadības sistēma izmanto šo aprīkojumu, lai noteiktu, vai "A8" atrodas ripošanas vai enerģijas uzkrāšanas režīmā. Visi šie risinājumi ne tikai uzlabo komfortu, bet arī ietaupa degvielu. "Audi A8" daļējā hibrīda sistēma samazinās degvielas patēriņu līdz pat 0,7 l/100 km, sola autoražotājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!