Foto: Publicitātes foto

Ja lietota – tad vācu; ja jauna – tad japāņu. Tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu. "Volkswagen" markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu "Toyota" un "Nissan". Iepriekšminētās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas, informē transporta sludinājumu portāla "Latauto" pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks. Pirmkārt, ievērojami pieauguši "Nissan" markas automašīnu pārdošanas rādītāji.

"Pirms gada "Nissan" automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa - jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū," situāciju komentē Mālnieks.

No pirmās vietas pieciniekā "Nissan" šķir ne tikai vācu izcelsmes "Volkswagen", bet arī japāņu "Toyota" automašīnas. Otrajā 2015. gada ceturksnī tika nopirkti 500 šīs japāņu markas transportlīdzekļi. Tas ir par 5,7% mazāk nekā pērn šajā pašā laika periodā.

"Toyota" markas automašīnas ir vienīgās automašīnas pieciniekā, kas otrajā šī gada ceturksnī piedzīvojušas pārdošanas rādītāju samazināšanos, taču saglabājušas pozīciju visvairāk pārdoto automašīnu vidū. Turklāt rādītāju samazināšanās netraucēja tām saglabāt augsto otro vietu.

Bēdīgāks liktenis piemeklējis franču "Peugeot" automašīnas. Pirms gada šī marka ieņēma godpilno trešo vietu pieciniekā, taču otrajā šī gada ceturksnī savu pozīciju tā zaudēja. Tās vietā visvairāk pārdoto automašīnu sarakstā negaidīti iekļuvušas amerikāņu "Ford" automašīnas. Otrajā ceturksnī pārdotas 307 šīs markas automašīnas.

Ceturto vietu visvairāk pārdoto jauno automašīnu vidū ar 1,2% (343 gab.) pieaugumu pārliecinoši ieņem čehu "Škoda" markas automašīnas.

"Nissan" markas automašīnas veiksme pavadīja arī visvairāk pārdoto modeļu desmitniekā. Šī gada aprīļa - jūnija mēnešos visstraujākos pārdošanas rādītājus piedzīvojušas "Nissan Qashqai" markas automašīnas. Tika pārdots par 52,5% (212 gab.) vairāk nekā šajā pašā periodā pērn.

Vēl pirms gada praktiskās un sportiskās "Nissan Qashqai" automašīnas ieņēma trešo vietu desmitniekā. Taču šī gada otrajā ceturksnī tās pakāpušās uz pirmo vietu, no kuras izstūma "Volkswagen Passat" automašīnas. Kaut arī šīm automašīnām pārdošanas rādītāji pieauga par 39,8%, saglabāt līdera pozīcijas tām neizdevās.

Vislielāko pārdošanas rādītāju samazināšanos piedzīvojuši "Volksagen Golf" modeļi. 2015. gada aprīļa - jūnija mēnešos tika pārdotas par 114 automašīnām, t.i., par 21,4% mazāk. Visvairāk pārdoto jauno automašīnu desmitniekā "Golf" nokritis no pirmās vietas uz devīto.

Šajā pašā periodā visvairāk pārdoto automašīnu sarakstā iekļuvušas "Ford Focus" (158 gab.), "Volkswagen Caddy" (144 gab.), jaunpienācēji desmitniekā – "Lada 4x4" (137 gab.) un "Fiat 500" (131 gab.).

Salīdzinot ar desmitnieku pagājušajā gadā šajā pašā periodā, šie modeļi izstūmuši "Peugeot 3008", "Dacia Duster", "Toyota Auris" un "Toyota Avensis" automašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!