Nupat jau ir bijis tik auksts, ka vēl aukstāks laikam nebūs. Visdrīzāk, ka lielākā daļa auto defektu jau sevi šajos skarbajos apstākļos parādījuši. Piemēram, aizsalst logi vai motora dzesēšanas šķidrums, iesalušas durvis vai nonīcis akumulators. Tāpēc LTV1 raidījums "Zebra" atkārto īso pamācību, kā pareizi iedarbināt auto ar vadiem.

Kaspars Vanags, "Amserv Motors" servisa vadītājs: "Lai iedarbinātu pareizi mašīnu, kurai ir izlādējies akumulators, ir jāzina šādi tādi priekšnosacījumi, lai nenoskādētu gan vienu automobili, kurš darbinās, gan otru, kuru darbinās."

"Darbināšanai būs nepieciešami vadi. Šo vadu šķērsgriezumam laukumam nevajadzētu būt mazākam kā astoņi kvadrātmilimetri. To varam vienkārši redzēt, noņemot rokturīti no spailes un paskatīties, cik resns vads ir reāli piestiprināts pie klemmes."

"Jāsāk ar plusa klemmi (sarkano), kuru pievieno automobilim, kam izlādējis akumulators. Tad mēs šo pašu plusa klemmi vada otrā galā pievienojam mašīnai, no kuras mēs darbināsim. Tad mēs pievienojam mīnusa klemmi (melno) automobilim, no kura darbināsim, pie akumulatora mīnusa. Un tad ir svarīgi pievienot vada otrā galā esošo mīnusa klemmi pie kādas no motora metāliskajām daļām automobilim, kuru darbināsim. Tas novērsīs to, ka var eksplodēt akumulators. Tai vietai, kurai mēs šo mīnusa klemmi pievienojam, jābūt vismaz tīrai un labu kontaktu."

"Kad vadus esam pievienojuši, tad iedarbinām automobili, no kura dosim strāvu, pagaidām minūtes piecas, lai vismaz drusciņ salādējas akumulators, kurš ir nosēdies. Noslāpējam automobili un tad varam darbināt otru."

Tātad atcerieties – pareiza vadu pievienošanas secība un tad stop! Parasti mēs visi steidzamies un mēģinām iedarbināt auto uzreiz. Pie tam automašīna, kurai akumulators ir kārtībā, parasti vēl tiek atstāta ar darbojošos dzinēju. Tā darīt nav droši! Ir piecas minūtes jāpalādē tukšais akumulators un tad, paļaujoties tikai uz akumulatoriem, jādarbina auto.

Kaspars Vanags: "Ja vajag salādēt akumulatoru, mašīnai, kurai tas ir nosēdies, aizdedzei vajadzētu būt izslēgtai, tāpat kā visām citām elektroiekārtām."

Iedarbinot auto, jāatceras vēl dažas lietas. Pirms iedarbināšanas vajag atslēgt visas ierīces, kas tērē elektrību – ventilācijas sistēma, mūzika, siltie krēsli, gaismas un viss cits, kas patērē enerģiju, kura nepieciešama motora iedarbināšanai.

Kaspars Vanags: "Kad esam veiksmīgi iedarbinājuši automobili, kuram bija izlādējies akumulators, mums ir jānoņem vadi. Klemmes noņem atpakaļejošā secībā, kā mēs tās pirms tam uzstādījām. Proti, visupirms mīnusa klemme no motora, pēc tam mīnusa klemme no donora akumulatora. Tad plusa klemme no donora un mašīnas, kuru iedarbinājām. Svarīgi, lai šajā procesā klemmes savā starpā nesaskartos!"

Ja esat sekmīgi auto iedarbinājuši, nesāciet priecāties pārāk agri. Auto ir jāpadarbojas vismaz pusstundu, jo citādi, izslēdzot aizdedzi, tas atkal nedarbosies. Protams, ka šajā laikā varat braukt, bet neslēdziet ārā aizdedzi – lai akumulators palādējas!

Un pat ja pēc šīs operācijas viss ir kārtībā un auto darbojas, tik un tā akumulatora baterija ir jāuzlādē pilnībā ar lādētāja palīdzību, jo mašīnas ģenerators to pilnībā uzlādēt nespēj. Un visdrīzāk, ka tuvākajā laikā tik un tā būs jādomā par jauna akumulatora iegādi.

Piedāvājam noskatīties LTV1 raidījuma "Zebra" saistīto sižetu. Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!