Ķīnas autoražotājs "Beijing Automotive Industry Corporation" (BAIC) paziņojis, ka tam nav nekādas saistības ar spiegošanas skandālu un neko nezina par "Ford" kompānijas slepenajiem dokumentiem, kurus pirms diviem gadiem nokopējis tās bijušais inženieris un aizvedis tos uz Ķīnu, ziņo AFP.

Rūpnieciskajā spiegošanā Ķīnas labā apsūdzēts "Ford" bijušais inženieris Ju Sjanduns, kurš pazīstams arī kā Maiks Ju, kas amerikāņu kompānijā strādāja periodā no 1997. līdz 2007.gadam. Kā jau ziņojām, pirms aiziešanas no darba Sjanduns nokopējis aptuveni četrus tūkstošus slepenu "Ford" dokumentu, tostarp jaunāko modeļu skices. Kā uzskata amerikāņu tiesībsargājošie orgāni, Sjanduns šos dokumentus aizvedis uz Ķīnu un mēģinājis tos piedāvāt vietējiem autoražotājiem apmaiņā pret darbu tajā.

Kā norāda BAIC pārstāvji, Ju Sjanduns patiešām pērnā gada novembrī bija uzsācis darbu šajā kompānijā pētījumu un izstrādes nodaļā, kur nodarbojās ar modelēšanu datorā un dizainu. Tomēr Ķīnas autoražotājs kategoriski noraida jebkādu saistību rūpnieciskajā spiegošanā, apgalvojot, ka ar cieņu izturas pret intelektuālā īpašuma tiesībām. Tāpat BAIC piebilst, ka šāgada vidū Sjanduns pieteicis atvaļinājumu, lai 13.oktobrī dotos uz ASV.

Kā jau ziņojām, 14.oktobrī bijušais "Ford" darbinieks Detroitas lidostā tika arestēts. Viņam izvirzīta apsūdzība datu zādzībā, kas satur komercnoslēpumu, un nesankcionētā piekļūšanā korporācijas slēgtajā datoru sistēmā.

Piebildīsim, ka BAIC ir piektais lielākais autoražotājs Ķīnā pēc saražoto automobiļu skaita. Šāgada septembrī BAIC kopā ar "Koenigsegg" iegādājās "SAAB" marku, bet līdz tam centās iegādāties "Opel" marku, tomēr nespēja panākt attiecīgu vienošanos ar "General Motors" koncernu. Turklāt Ķīnā BAIC ir montāžas kopuzņēmums ar koncernu "Daimler" un "Hyundai".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!