Procentuāli vismazāk tehnisko problēmu Latvijā sastopams "Volvo" markas automašīnām, bet visvairāk – BMW. Tas secināts Drošas braukšanas skolas (DBS), autoservisu tīklu "Bosch Car Service" un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kopēji veiktajā bezmaksas automobiļu pārbaudē. Akcijas ietvaros tika pārbaudītas teju vai sešsimt trīs līdz trīsdesmit divus gadus vecas automašīnas.

Akcijā pārbaudīto automobiļu tehniskais stāvoklis bija proporcionāls vecumam, ja neskaita 2004. gadā ražotās automašīnas, kurām procentuāli bija viens no sliktākajiem rezultātiem. Izvērtējot pārbaudītās auto markas, visbiežāk tika pārbaudītas "Audi", BMW, "Ford", "Opel", "Mazda", "Toyota", "Volkswagen" un "Volvo" markas automašīnas. Starp tām procentuāli vismazāk problēmu tika atklātas "Volvo" markas automašīnām, bet visvairāk – BMW.

Daugavpilī, Dobelē, Gulbenē, Jēkabpilī, Liepājā, Preiļos, Rīgā, Talsos un Valmierā 2014. gada oktobra izskaņā auto īpašnieki tika lūgti izmantot iespēju bez maksas noskaidrot savu automašīnu apgaismes iekārtu, drošības sistēmu un elektroapgādes sistēmu stāvokli. Šo iespēju izmantoja 585 automašīnu īpašnieki, kuru automašīnu kopējais vidējais vecums bija 13,6 gadi, kas ir gandrīz identisks Latvijas vidējam autoparka vecumam 13,9 gadi (2013. gada dati).

Apkopojot visās pilsētās veikto pārbaužu rezultātus, atklājās, ka tikai 35% no pārbaudītajām automašīnām visi pārbaudītie mezgli strādā nevainojami. Tajā pašā laikā ceturtajai daļai no automašīnām, kurām netika atklātas problēmas, un 36% no visām pārbaudītajām automašīnām nepieciešams uzlādēt akumulatoru, kas ir ļoti būtiski, tuvojoties ziemai.

Akumulatoru problēma ir plaši sastopama starp tām automašīnām, kuras tiek izmantotas īsiem pārbraucieniem, jo to elektrosistēma nepaspēj īsu braucienu laikā atgūt starta laikā patērēto elektroenerģiju. 28% no pārbaudītajām automašīnām ir nepieciešama akumulatoru nomaiņa, bet 5,2% automašīnu tika atklātas vairāk vai mazāk nopietnas ģeneratora problēmas.

Neskatoties uz to, ka ikgadējās tehniskajās apskatēs tiek veikta priekšējo lukturu pārbaude, šajās pārbaudēs tika atklāts, ka 42% automašīnu ir dažādas problēmas ar priekšējiem starmešiem. Visizplatītākā problēma, protams, ir starmešu regulējums, taču vairākos gadījumos tika konstatēti nopietni lukturu stiklu vai reflektoru bojājumi, kas krasi ir samazinājuši lukturu funkciju un attiecīgi arī ceļa izgaismošanas spējas.

Drošības sistēmu pārbaude tika veikta 45% no pārbaudei pieteiktajām automašīnām. No tām 47% automašīnu netika atklātas problēmas, taču 28% automašīnu tika atklātas drošības gaisa spilvenu problēmas un 25% automašīnu problēmas ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS vai stabilitātes kontroli ESP. Turklāt dažām no automašīnām kļūdas uzrādīja visas minētās drošības sistēmas, bet dažām tika diagnosticētas nopietni vadības bloka darbības traucējumi.

"Akcijas laikā tika paveikts milzīgs darbs, kas ļauj spriest par kopējo Latvijas autoparka tehnisko stāvokli. Diemžēl jāatzīst, ka autovadītāji nepietiekami seko līdzi savu automašīnu tehniskajam stāvoklim," secina autoservisu tīklu "Bosch Car Service" eksperts Māris Daija.

"Šoreiz gan iegūtie rezultāti ir tik slikti ne tikai pašu īpašnieku vainas dēļ, bet arī tāpēc, ka liela daļa no automašīnām tiek remontētas servisos, kuros trūkst kvalificētu speciālistu vai pat nav nepieciešamā diagnostikas aparatūra," uzskata Daija.

"Daudzi auto vadītāji un servisa mehāniķi pat nenojauš, ka viņu vai viņu remontētajam automobilim ir šāda rakstura problēmas. Taču tam būtu jāpievērš daudz lielāka uzmanība, jo sevišķi, ja runājam par drošības sistēmām – tad, kad autovadītājs sajutīs, ka kāda no sistēmām nestrādā korekti, var izrādīties jau par vēlu," norāda autoservisa speciālists.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!