Foto: DELFI
Trešdien visu dienu sporta kompleksā "333" un tā apkārtnē žūrijas dalībnieki intensīvi izmēģināja un vērtēja vairāk nekā 20 motociklu modeļu, kuri pretendē uz pirmo "Latvijas Gada motocikla" titulu.

Konkursam pavisam pieteikti jau 24 motocikli, kas ir negaidīti liels skaits, stāsta "Latvijas Gada motocikls" padomes priekšsēdētājs - vecākais tiesu eksperts auto un moto satiksmes lietās Oskars Irbītis.

Braucamrīkus žūrijā esošie eksperti, motoentuziasti un mediju pārstāvji trešdien varēja izmēģināt gan trasē, gan uz apkārtnes cietā un zemes seguma ceļiem - atkarībā no konkrētā motocikla specifikas un tehniskajām īpašībām.

Ja atskaita incidentu dienas beigās, kad viens no žūrijas locekļiem negadījumā ar bezceļa motociklu mežā lauzis kāju, diena bijusi veiksmīga, uzskata Irbītis.

Viņš norāda, ka, par spīti lietum un ļoti sliktiem laikapstākļiem pašā sākumā, žūrija bija izteikti disciplinēta un strādāja bez incidentiem un pretenzijām. "Cik izskatījās, galarezultātā visi ir apmierināti. Noguruši, bet apmierināti," secina Irbītis.

Iebildumu par žūrijas darbu nav arī BMW motociklu dīlera "Inchcape BM Auto" pārstāvim Mikam Peleckim, kurš smiedamies norāda, ka nezina, kas ar motocikliem darīts mežā ārpus viņa redzes loka. "Bet nē, močiem viss kārtībā. Ar mūsējiem neviens nekrita, līdz ar to liekas, ka viss būs forši," stāsta Peleckis.

Ar mežu un motociklu "Husqvarna FE 501" spilgtākie dienas iespaidi saistās motobraukšanas instruktoram Ģirtam Vilnim. "Tas bija riktīgi agresīvs,jaudīgs - tāds, kādam ir jābūt meža motociklam," viņš stāsta. "Nedaudz pietrūka meistarības, lai tiktu pāri tai bedrei, tad attiecīgi nācās uzmest kūleni," atklāj Vilnis, norādot, ka ne pats, ne motocikls nav cietis.

Izmēģinājuma braucienu standarta aplis bija nedaudz garāks par 20 kilometriem, bet, ņemot vērā lielo testējamo motociklu skaitu, vienam žūrijas loceklim kopsummā nācās dienas laikā mērot vairākus simtus kilometru garu ceļu ar daudz dažādiem braucamrīkiem.

"Ļoti jāpiedomā, kurš bija kurš," atzīst Irbītis, kurš trešdien izmēģinājis 17 motociklus. Ja iespaidi sāk galīgi sajukt, viņš iesaka laiku pa laikam starp izmēģinājumiem izbraukt ar kādu pavisam vienkāršu vai pilnīgi citas klases motociklu.

Kā piemēru tādai atslodzei, lai "nodzēstu" visas iepriekšējās izjūtas, viņš min "Yamaha MT-09". "Ļoti primitīvs, ļoti vienkāršs, bet vienlaikus visiem pieejams motocikls - tīrākais "ielinieks"," skaidro eksperts. "Ja gribas atpūsties, tad varēja paņemt "Harley-Davidson" lielās "klavieres" "Electra Glide" - atpūsties, pasēdēt dīvānā, izbraukt," stāsta Irbītis, piebilstot, ka vēl eksotiskākas un citādas sajūtas sniedz motocikls uz trīs riteņiem "CAN-AM Spyder".

Par Irbīša pieminēto "Harley-Davidson" "Electra Glide Ultra Classic" viedoklis ir arī Vilnim. "Es tiešām biju gaidījis, ka tur kaut kas būs vairāk. Nē, tur nav nekā. Tas bija tāds dīvains pārsteigums - viņš taču maksā milzu naudu," secina motobraukšanas instruktors. Viņam daudz labāk paticis šī paša ražotāja vienkāršais "Sportster Forty Eight" ar 1200 kubikcentimetru tilpuma dzinēju.

Lai gan kopējā testu diena ir noslēgusies, individuālie motociklu izmēģinājumi turpināsies vēl līdz jūnija beigām. Tāpat vēl priekšā žūrijas vērtējumu apkopošana un spriešana. "Es tagad uzreiz varu teikt, ka ar vienu balsojumu viss nebeigsies," par konkursa uzvarētāja noteikšanu prognozē Irbītis.

Konkurss "Latvijas Gada motocikls" notiek pirmo reizi. Motocikli tiek vērtēti piecās kategorijās: "paaugstināta komforta lielie motocikli", "tūrisma motocikli", "piedzīvojumu / paaugstinātas pārgājamības motocikli", "ielas motocikli" un "sporta motocikli".

Galveno balvu "Latvijas Gada motocikls" saņems viens no visiem kandidātiem. Motocikli netiek salīdzināti savā starpā pēc kādiem konkrētiem tehniskiem parametriem, bet tiek vērtēti atbilstoši savai klasei un konstrukcijai.

Papildus balvas saņems arī katras kategorijas labākais motocikls. "Latvijas Gada motocikls" būs zināms jūlija sākumā.

Konkursa žūriju, kuras priekšsēdētājs ir Latvijas Motoklubu asociācijas (MCA) un "Vēja brāļu ordenis" prezidents Aivars Freimanis, veido žurnālisti un nozares speciālisti. Balsojuma tehnisko un teorētisko daļu pārrauga Rīgas Tehniskās universitātes mācībspēks un sertificēts satiksmes negadījumu tieslietu eksperts Oskars Irbītis.

Konkursam pieteiktos motociklus var apskatīt šeit. Visu informāciju par konkursu, žūriju un dalībniekiem var iegūt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!