Foto: RIA Novosti/Scanpix
Pateicoties labvēlīgajiem laika apstākļiem, šogad ir atsākusies motociklu sezona. Statistika rāda, ka motociklistu nāves risks ir 20 reižu augstāks nekā autobraucēju gadījumā. Eiropas Savienībā ik gadu iet bojā vairāk nekā 6 500 motorizēto divriteņu lietotāji, liecina Eiropas Komisijas statistika. "Renault" braukšanas skolas instruktori sniedz padomu, kā samazināt negadījumu risku, kuros ir iesaistīti motociklisti.

Neraugoties uz to, kurš ir negadījuma izraisītājs, motociklisti, salīdzinot ar autovadītājiem, pieļaujot kļūdu uz ceļa, vienmēr maksā daudz augstāku cenu. "Motociklistu nepasargā auto salons vai dažādās drošības sistēmas, kas uzstādītas auto. To ir vērts atcerēties," uzsver "Renault" braukšanas skolas direktors Zbigņevs Veseli. Motociklisti negadījumos pārsvarā cieš no galvas, kāju un muguras savainojumiem.

Izmēra, formas un lielā paātrinājuma dēļ motocikli bieži vien ir slikti saskatāmi autovadītāju spoguļos vai arī tiek pamanīti par vēlu. "Pavasara un vasaras sezonā pirms manevra izdarīšanas iesakām ieskatīties spogulī vairākas reizes. Bieži motociklus vispirms sadzird un tikai tad pamana," brīdina Zbigņevs Veseli.

Tuvo gaismu izmantošana uzlabo iespēju pamanīt šos transportlīdzekļus. Motocikliem visu gadu ir obligāti jābrauc ar ieslēgtām gaismām — gan dienā, gan naktī. Pētījumi liecina, ka tas samazina sliktas redzamības izraisīto negadījumu īpatsvaru par 16%.

Motocikli bieži bremzē, izmantojot transmisijas pārnesumus, nevis bremzes, un tas nozīmē, ka, motociklam samazinot ātrumu, bremžu gaismas neiedegas. "Tāpēc ir svarīgi ieturēt drošu distanci, ja priekšā brauc motocikls," rezumē Zbigņevs Veseli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!