Foto: PantherMedia/Scanpix

Šāgada informatīvā kampaņa "Lielāks – labāks" ir radījusi lielāku izpratni autoīpašniekos, liekot apzināties, ka "Bonus – Malus" attiecas uz ikvienu autoīpašnieku, jo "Bonus – Malus" ir viens no galvenajiem parametriem, kas tiek ņemts vērā aprēķinot OCTA cenu, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Lai informētu autoīpašniekus par "Bonus - Malus" sistēmu, "Bonus - Malus" klašu aprēķinu un to ietekmi uz OCTA cenu, LTAB mēneša garumā rīkoja informatīvu drošības kampaņu "Lielāks – labāks". Kampaņas ietvaros tika pastiprināti uzrunāti autoīpašnieki, veidojot viņos izpratni par to, cik būtiski ir neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus un regulāri apdrošināt savu civiltiesisko atbildību.

Kampaņas ietvaros ar masu mediju starpniecību, akcijas vēstnesēm, izmantojot digitālo platformu, kā arī nepastarpinātā ceļā tika uzrunāti autoīpašnieki, skaidrojot "Bonus – Malus" veidošanās principus. Kampaņas laikā būtiski palielinājās LTAB mājas lapas apmeklētība, un autovadītāji izmantoja iespēju detalizētāk iepazīties ar "Bonus – Malus" sistēmu, kā ar citām priekšrocībām un servisiem, kuri ir pieejami LTAB mājas lapā.

Tāpat kampaņas ietvaros tika radīta interaktīva spēle autovadītājiem, ar kuras starpniecību tika noskaidrots populārākais Latvijas autovadītāja prototips.

"Autovadītāju spēlē kopsummā piedalījās vairāk nekā 9000 spēlētāju, kuri savā starpā centās sasniegt labāko rezultātu, vienlaikus noskaidrojot, kādam autovadītāju tipāžam tie atbilst. Spēles rezultāti liecina, ka spēlētāji vairāk izmantoja drošu braukšanas taktiku, jo rezultātā vispopulārākais autovadītāju tips bija "priekšzīmīgais autovadītājs", kas zināmā mērā sasaistās ar jaunākajiem "Bonus – Malus" datiem, kuri liecina, ka autovadītāji arī dzīvē kļūst apzinīgāki. Tomēr būtiskākais, ka interaktīvā veidā mums izdevās pievērst autovadītāju uzmanību tam, cik būtiski ir neizraisīt avārijas un iegādāties OCTA, jo tas ir veids, kā pasargāt sevi un apkārtējos no iespējamām, nelabvēlīgām sekām, kas var rasties iekļūstot ceļus satiksmes negadījumā ar neapdrošinātu transportlīdzekli," informē Stengrevics.

Pēc ikgadējā "Bonus – Malus" klašu pārrēķina pazeminātajās riska klasēs (7.–17.) ietilpst 69% Latvijas autoīpašnieku, savukārt paaugstinātajās riska klasēs (1.–5.) ietilpst 2% jeb 27 236 Latvijas autoīpašnieku, kuriem ne tikai tiks piemērota paaugstināta OCTA cena, bet kurus var uzskatīt par potenciālu draudu ceļu satiksmes drošībai.

"Analizējot statistiku par pēdējiem trim gadiem, redzams, ka autoīpašniekiem, kuri savu transportlīdzekli reģistrējuši kā privātpersonas, "Bonus – Malus" klase pakāpeniski palielinās. Diemžēl to pašu nevarētu teikt par juridiskām personām, kuru rādītāji kļūst arvien sliktāki. Vidējā klase juridiskām personām gandrīz visās transportlīdzekļu grupās ar katru gadu pasliktinās. Tas liecina par to, ka autovadītāji ar savā īpašumā piederošu transportlīdzekli tomēr vairāk domā par braukšanas kultūru un drošību kopumā," norāda Stengrevics.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!