2009.gadā Latvijā tika pārdotas 5543 jaunas vieglās pasažieru automašīnas un 530 vieglā komerctransporta vienības. Lielākais "Peugeot" importētājs Ziemeļu un Baltijas reģionā – "KW Bruun" – lēš, ka šis skaits turpinās samazināties arī 2010.gadā.

"Mēs paredzam, ka Latvijā gan pasažieru, gan vieglā komerctransporta tirgus apjomi samazināsies vēl par 25%, tas ir līdz aptuveni 4000 pasažieru un 400 vieglajām kravas automašīnām nākamajā gadā," sacījis Pērs Brinkenbergs (Per Brinkenberg), "KW Bruun Baltic" ģenerāldirektors. "Izteiktākais kritums būs starp luksusa klases modeļiem, kuri visbiežāk nav pārāk ekonomiski degvielas patēriņa ziņā; šodien cilvēki šādas īpašības ņem vērā, jo kļuvuši praktiskāki un racionālāki, pieņemot lēmumu iegādāties automašīnu. Otrs apjomu samazināšanās iemesls ir tas, ka ražotājiem vairs nav jāatbalsta importētāji, kā tas bija 2009.gadā, un noliktavās pieejamo automašīnu klāsts ir krietni sarucis, kas savukārt paaugstinās automašīnu cenas 2010.gadā. Tādēļ maz ticams, ka būs gaidāmas kādas lielas noliktavu izpārdošanas kampaņas 2010.gadā."

2009.gadā Latvijā pārdoto automašīnu skaits parāda milzīgu – 72% samazinājumu salīdzinājumā ar 2008.gadu vieglo pasažieru automašīnu segmentā un 73% samazinājumu vieglā komerctransporta segmentā. Taču, kā lēš kompānija, kritums turpināsies līdz pat 2011.gadam.

Viens no aspektiem, kas saistīts ar pārdošanas kritumu, ir tas, ka cilvēki un uzņēmumi būtu varējuši rīkoties daudz apdomīgāk attiecībā uz viņu automašīnu uzturēšanas izmaksām. "Ar jaunu automašīnu jūs varat ietaupīt degvielas izmaksas, remontdarbu izmaksas, un tā ir videi daudz draudzīgāka. Mēs tajā saskatām lielu potenciālu. Tādēļ patiešām pats labākais laiks iegādāties jaunu automašīnu ir šodien!" sacīja Brinkenbergs.

"Tāpat ir izskanējušas baumas par iespējamu automašīnas nodokļa ieviešanu, kas bez šaubām vairāk skars lielāku automašīnu īpašniekus ar lielāku degvielas patēriņu. Mēs ar nepacietību gaidām, kad valdība sāks izstrādāt nodokļus, pamatojoties uz CO2 emisiju, tādēļ ka nedrošība saistībā ar neziņu par gaidāmo lēmumu liek cilvēkiem izturēties piesardzīgi attiecībā uz lēmumu par jaunas automašīnas iegādi. Tādēļ aicinu valdību sekot pārējo ES valstu automašīnu nodokļu politikai, jo Latvija ir viena no tām dažām ES valstīm, kurās vēl nav ieviests automašīnas nodoklis," piebilda Brinkenbergs.

Latvijas automašīnu pārdošanas rādītāji neatgriezīsies līdz šim sasniegtajā augstākajā līmenī (2007.) ātrāk kā 2017.-2020.gadā. "Turpmākajos gados mēs piedzīvosim daudz izmaiņu dīleru un importētāja struktūrā, tādēļ ir ļoti svarīgi apmierināt tirgus prasības ar pārdomātu ieguldījumu palīdzību," noslēgumā sacīja Brinkenbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!