Kompānija "Porsche" ar sportisko prototipu "Porsche 919 Hybrid Evo" uzstādījusi jaunu Nirburgringas trases absolūto rekordu, kurš bija nepārspēts 35 gadus. "Porsche" hibrīda automobilis 20 kilometru garo trasi paveica piecās minūtēs un 19,546 sekundēs.

Līdzšinējais Nirburgringas absolūtais rekords tika uzstādīts 1983. gadā, kad Stefans Belofs ar sacīkšu auto "Porsche 956C" šo pašu trasi nobrauca sešās minūtēs un 11,13 sekundēs. Jauno rekordu uzstādīja Lemānas 24 stundu sacīkšu pilots no "Porsche" rūpnīcas komandas Timo Bernhards.

"Porsche 919 Hybrid Evo" būtībā ir "Porsche" Lemānas sacīkšu auto, kuram ir atspējoti visi LMP1 klases ierobežojumi, kurus noteikuši sacīkšu organizatori. Spēkrats ir aprīkots ar divlitru četrcilindru turbomotoru, kā jauda no 500 zirgspēkiem palielināta līdz 720 ZS.

Tāpat šim "prototipam bez ierobežojumiem" ir uzlabota enerģijas rekuperācijas sistēma ERS, kura "919 Hybrid Evo" gadījumā ir spējīga atdot pusotrkārt vairāk enerģijas nekā sacīkšu automobilim. Vēl tika uzlabota arī sacīkšu prototipa aerodinamika, kas citkārt neatbilstu Lemānas sacīkšu noteikumiem. Rezultātā salīdzinājumā ar "Porsche" 2017. gada Lemānas sacīkšu bolīdu šim aerodinamiskais piespiedējspēks ir par 53% lielāks, bet aerodinamikas vispārējā efektivitāte ir palielināta par 66%.

Vēl "Porsche 919 Hybrid Evo" no sacīkšu bolīda atšķiras ar samazinātu svaru – tas sver 849 kilogramus, kas ir par 39 kg mazāk nekā Lemānas prototipam. Svara samazinājums panākts, atsakoties no lukturiem, logu tīrītājiem un dažādām mērierīcēm, kuras nav nepieciešamas dažu apļu nobraukšanai. Turklāt "Michelin" speciāli šim spēkratam izstrādāja īpašas riepas.

Salīdzinājumam – visātrākais sērijveida automobilis Nirburgringas trasē ir jaunais "Porsche 911 GT2 RS", kas šīs leģendārās Vācijas sacīkšu trases apli nobrauca sešās minūtēs un 47,25 sekundēs.

Tik ilgu laiku Nirburgringas absolūtais trases rekords netika pārspēts, jo 1983. gads bija pirmā un līdz šim vienīgā reize, kad Lemānas sacīkšu bolīdi brauca pa Nirburgringas trases Nordšlaifes konfigurāciju. Turklāt 620 zirgspēku jaudīgais "Porsche 956C" atšķīrās ar īpaši spēcīgu aerodinamisko piespiedējspēku, kas burtiski piesūca to pie trases.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!