Foto: Publicitātes foto
Kad ātruma sajūtas ar automobili jau garlaiko, tad ir divi varianti – pirkt kādu superauto vai arī par tādu pašu naudu tūnēt esošo. Bet var īsceļu izdarīt vēl vienkāršāk, ātrāk un lētāk – nopirkt motociklu.

Piedāvājam sarakstu ar pieciem visātrākajiem sērijveida motocikliem, kurus var vai kādreiz varēja iegādāties jebkurš interesents, un vēl divus piemērus ar cilvēku un inženiertehnisko spēju robežām braukšanas ātruma jomā ar motociklu.

90. gadu rekordists – Kawasaki Ninja ZZ-R1100

Foto: Publicitātes foto

Sešus gadus – no 1990. līdz 1995. gadam – pasaulē visātrākais sērijveida motocikls bija "Kawasaki Ninja ZZ-R1100" (ASV tirgū pazīstams kā "ZX-11"), kas spēja sasniegt ātrumu līdz 283 km/h.

Tas aprīkots ar 1,1 litru dzinēju, kas attīsta 145 zirgspēku jaudu.

Pirms 300 km/h barjeras sasniegšanas – Honda Super Blackbird

Foto: Publicitātes foto

Mūsdienās, kad 300 km/h motociklam vairs nešķiet kas kosmisks, šāds motocikls varētu šķist "parasts", tomēr vēl 1996. līdz 1999. gadam tas bija ātrākais sērijveida motocikls pasaulē, kas spēja sasniegt ātrumu līdz 290 km/h.

"Honda CBR1100XX Super Blackbird" tika radīts, lai pārspētu tolaik ātrāko sērijveida motociklu "Kawasaki Ninja ZZ-R1100", kas "Honda" inženieriem arī izdevās.

Šis motocikls aprīkots ar 1,2 litru dzinēju, kas attīsta 137 zirgspēku jaudu.

Pēdējais pirms 300 km/h ierobežojuma – Suzuki Hayabusa

Foto: Publicitātes foto

Leģendāro "Hayabusa" japāņu ražotājs "Suzuki" prezentēja 1999. gadā, un tas kļuva par visātrāko sērijveida motociklu, spējot sasniegt 312 km/h. Tā 1,3 litru motors attīstīja 160 zirgspēku.

Tomēr jau pēc gada, 2000. gadā, "Suzuki" bailēs no Eiropas varasiestāžu aizlieguma importēt tiem laikiem tik pārgalvīgi ātru motociklu, panāca vienošanos arī ar citiem motociklu ražotājiem, ka jaudīgo motociklu maksimālais braukšanas ātrums elektriski tiks ierobežots pie 300 km/h atzīmes, līdzīgi kā automobiļiem tie ir 250 km/h.

Ātrākais divu cilindru mocis – Ducati Panigale R

Foto: Publicitātes foto

"Ducati 1199 Panigale" ir ātrākais sērijveida motocikls ar divu cilindru dzinēju. Savukārt tā "R" versija, kas debitēja 2013. gadā, attīsta 205 zirgspēku jaudu. No standarta šī modeļa motocikla "R" modifikācija atšķiras ar samazinātu svaru, tostarp dzinējā, kur atsevišķas detaļas izgatavotas no titāna sakausējuma. Šis motocikls spēj sasniegt 325 km/h ātrumu. Cena – 30 tūkstoši ASV dolāru (27 tūkstoši eiro).

Ātrākais veikalā nopērkamais – Kawasaki Ninja H2R

Foto: Publicitātes foto

Pašlaik visātrākais sērijveida motocikls, ko var iegādāties veikalā, ir 2015. gadā prezentētais "Kawasaki Ninja H2R", kas ir "supercharged supersport" klases motocikls.

Tā viena litra kompersormotors attīsta 326 zirgspēku jaudu – par 50% vairāk nekā ātrākajam motociklam, ar kuru drīkst braukt pa koplietošanas ceļiem. Ar šo motociklu, kas paredzēts braukšanai tikai trasē, iespējams sasniegt ātrumu līdz 400 km/h. Cena – ap 50 tūkstoš eiro.

Ātrākais cilvēka brauciens uz motocikla – 502 km/h

Foto: Publicitātes foto

Kad kompānija "Suzuki" sērijveida ražošanā ieviesa iepriekšminēto "GSX1300R Hayabusa" superbaiku, tas uzreiz kļuva par visātrāko motociklu pasaulē ar spēju paātrināties līdz pat 312 km/h. Tomēr "Hayabusa" atkal nokļuvusi uzmanības centrā kā pirmais motocikls, kas pārsniedzis 500 km/h ātruma barjeru.

2011. gadā "Wild Bros. Racing Team" pilots Bils Varners kļuvis par pirmo cilvēku, kurš uz motocikla pusotras jūdzes distancē (ap 2,4 km) sasniedzis 502 km/h braukšanas ātrumu. Jaunais rekords uzstādīts ar pārveidotu "Hayabusa" motociklu, kam uzstādīta ražīgāka turbīna un veikti citi uzlabojumi, kas ļāvuši sasniegt 1000 zirgspēku jaudu.

Maksimālais ātrums praktiski šim nav nosakāms

Foto: Publicitātes foto

2003. gadā autoražotājs "Dodge" prezentēja motociklu, kas aprīkots ar "Viper" superauto dzinēju – 500 zirgspēku jaudīgo 8,3 litru V10 agregātu. Lai to visu noturētu uz ceļa, motociklam ir četri riteņi, kas pārī novietoti ļoti tuvu. Motocikls ir tik jaudīgs, ka neviens tā dinamiskās robežas praksē nav izmēģinājis. Autoražotājs apgalvo, ka tā teorētiskais maksimālais braukšanas ātrums ir 680 km/h, tomēr praksē aerodinamikas dēļ tas pie kādiem 400 km/h jau paceltos gaisā (zaudētu saķeri ar ceļu).

Pats "Dodge" šo motociklu ražošanā neieviesa, tomēr kāda kompānija izgatavoja šī spēkrata kopijas. Pavisam tādas trīs gadu laikā tika izgatavotas deviņas, no kurām katra maksāja 555 tūkstošus ASV dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!