Foto: Publicitātes foto
Klasisko automašīnu tirgus turpina savu uzvaras gājienu, sasniedzot arvien jaunas vērtības virsotnes. Augusts bija īpašs mēnesis retro spēkratu pasaulē – vienā no publiskajām izsolēm ASV pārdeva visu laiku dārgāko klasisko auto (attēlā ievadā).

Pārdoto dzelzs rumaku cenas bija amplitūdā no vairāk nekā 38 miljoniem ASV dolāru līdz četriem miljoniem ASV dolāru. "Automašīnas vērtību nosaka tirgus konjunktūra un konkrētā modeļa īpatnības," cenu krasās atšķirības komentē Latvijas auto restaurācijas darbnīcas "Riga Master Workshop" (RMW) īpašnieks Māris Bebris.

Pēc viņa paustā, pamata aspekts, kas veido cenu, ir katras konkrētās klasiskās automašīnas vēsturiskā bagāža un oriģinalitāte. "Tā maksā vislielāko naudu," viņš teica.

Ferrari 250 GTO Berlinetta Coupe

Foto: Publicitātes attēli

Šī restaurētā sacīkšu automašīna, kas šogad 14. augustā pārdota "Bonhams" izsolē Kalifornijā, kļuvusi par visu laiku dārgāko izsolē pārdoto klasisko spēkratu. Spilgti sarkanā 1962. gada izlaiduma skaistule nosolīta par rekordaugstu summu – 38,115 miljoniem ASV dolāru, krietni pārspējot 1954. gada "Mercedes Benz" pērn uzstādīto rekordu ar cenas līmeni 30 miljoni ASV dolāru.

Augstās cenas iemesls? "Ferrari 250 GTO Berlinetta Coupe" ir unikāla – tā bijusi vienas ģimenes īpašumā no 1965. līdz 2014. gadam, teju pusgadsimtu kalpojusi par pārvietošanās līdzekli un ieguvusi godalgas autosacīkstēs. Šie apsvērumi vieš pircējam pilnīgu pārliecību, ka transportlīdzeklis ir oriģināls, nevis kopija.

Ferrari 275 GTB/C

Foto: Publicitātes foto

1964. gada izlaiduma restaurētā matēti pelēkā auto "princese" 16. augustā "RM Auctions" izsolē pārdota par 26,4 miljoniem ASV dolāru. Īpaši rets automobilis – no 1964. gada līdz 1965. gada beigām uzbūvēti vien trīs šādi prototipi ar unikālām komplektējošajām detaļām.

Šis modelis ir tik pievilcīgs, ātrs, rets un izcils visās savās kvalitātēs, ka to pelnīti var uzskatīt par vienu no nozīmīgākajām automašīnām pasaulē.

Ferrari 250 GT SWB California Spider

Foto: Publicitātes foto

1961. gada izlaiduma automobilis "Gooding & Company" izsolē 16. augustā pārdots par 15,18 miljoniem ASV dolāru. Viens no tikai 37 šīs markas "oldtaimeriem", kas aerodinamikas optimizēšanas nolūkā uzbūvēts ar aizsegtiem lukturiem. Koši sarkanais "Kalifornijas zirneklis" ir neskaitāmu konkursu un sacīkšu laureāts, slavenību iecienīts auto.

Ferrari 250 GT Series I Cabriolet

Foto: Publicitātes foto

1959. gada izlaiduma ķiršsarkanais automobilis "Gooding & Company" izsolē 16. augustā pārdots par 5,61 miljonu ASV dolāru. Pēdējais no tikai 40 pirmās sērijas "Ferrari" kabrioletiem. Korekts, autentisks, labi uzturēts. Daudzu garo distanču auto sacīkšu veterāns. Komplektā oriģinālā lietotāja rokasgrāmata un instrumentu komplekts, kas piešķir automobilim papildu pievienoto vērtību.

Aston Martin DB3S

Foto: Publicitātes foto

1955. gada izlaiduma iespaidīgas formas zaļganpelēkās krāsas kabriolets "Gooding & Company" izsolē 16. augustā pārdots par 5,5 miljoniem ASV dolāru. Viens no korektākajiem un autentiskākajiem eksemplāriem, kāds ir saglabājies. Komplektā kā patīkams papildinājums – daudzi svarīgi oriģinālie auto dokumenti.

Ferrari 275 GTB Long Nose Alloy

Foto: Publicitātes foto

1965. gada izlaiduma automašīna "Gooding & Company" izsolē 16. augustā iegādāta par 4,62 miljoniem ASV dolāru. Fascinējošais spilgti baltas krāsas spēkrats aprīkots ar sešiem karburatoriem un unikāla dizaina elementiem.

Alfa Romeo 6C 2500 S Pininfarina Tipo 256

Foto: Publicitātes foto

1939. gada izlaiduma automašīna, kas "Gooding&Company" izsolē 16. augustā pārdota par 4 miljoniem ASV dolāru. Šī pirmskara laika "Alfa Romeo" sporta automašīna, kas laistās tumši sudrabotā krāsā, ir rets modelis. Pēc restaurācijas lieliski saglabāts oriģinālais tapsējums. Automašīna savulaik piedalījusies daudzās prestižās auto sacensībās.-->-->

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!