Foto: DELFI

2016. gadā tehnisko apskati ar pirmo reizi izgāja 59% automobiļu. Tas nozīmē, ka gandrīz katrs otrais auto nav bijis tehniskajā kārtībā, liecina CSDD jaunākie apkopotie dati.

Bojājumi ar vērtējumu "3", ar kuru tiek aizliegta auto tālāka pārvietošanās, jo tas apdraud gan vidi un cilvēku veselību, gan satiksmes drošību, pērn visbiežāk konstatēti bremžu sistēmā (61%), balstiekārtā (8%) un riepām (8%).

Joprojām tehniskajā apskatē ik dienu tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami fakti, piemēram, vidēji 13 auto dienā pārstāj darboties bremžu sistēma (plīst bremžu caurulītes un šļūtenes).

Papildus tam ik dienu tiek atklātas nozīmīgas degvielas un eļļas noplūdes. Katru otro dienu apskatēs konstatēti bojājumi balstiekārtā, kas nozīmē, ka viens vai vairāki no auto balstiekārtas elementiem ir saplīsuši vai uz izjukšanas robežas.

Bojājumi ar vērtējumu "2", kad nav izieta tehniskā apskate, konstatēti automobiļu gaismas ierīču darbībā (21%), bremžu sistēmā (20%) un balstiekārtā (17%).

Faktiski tehniskās apskates laikā atklātie bojājumi ir novērsuši potenciālus ceļu satiksmes negadījumus, iespējams, pat ar traģiskām sekām, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības.

Ņemot vērā tehniskās apskates pieejamību un darbinieku profesionalitāti, arvien vairāk cilvēku uzticas šim CSDD pakalpojumam, jo uzlīme auto logā dod zināmu drošību par tā tehnisko stāvokli.

Latvijā pavisam reģistrēti 868 tūkstoši transportlīdzekļu, no kuriem tehniskā kārtībā esoši ir 752 tūkstoši. vidējais transportlīdzekļa vecums Latvijā ir 13,7 gadi (Eiropā vidēji 6-8 gadi), bet vidējais auto nobraukums – 13 000 kilometru gadā.

Atgādinām, ka CSDD e-pakalpojumos e.csdd.lv var ērti un ātri veikt dažādas darbības, tajā skaitā maksāt par tehnisko apskati, iegūt pēdējās tehniskās apskates datus un noformēt vienas dienas atļauju piedalīties ceļu satiksmē. Tāpat e-CSDD var uzlikt atgādinājumu par tehniskās apskates termiņa beigām un iegūt informāciju par odometra rādījumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!