Foto: Publicitātes foto
Aptaujājot Latvijas autovadītājus vecumā no 18–74 gadiem, noskaidrots, ka tikai 19% šogad automašīnai iegādāsies jaunas ziemas riepas, turklāt likumsakarīgi, ka lielai daļai šo autovadītāju (39%) ir augsts ienākumu līmenis – virs 900 eiro mēnesī.

Vismaz 61% autovadītāju šajā ziemā brauks ar lietotām ziemas riepām, no tiem 51% izmantos iepriekšējās sezonas ziemas riepas, bet 10% autovadītāju plāno iegādāties lietotas riepas.

Par lietotu ziemas riepu iegādi vairāk domā autobraucēji vecumā no 18–24 gadiem (17%), kā arī no 25–34 gadiem (14%). Savukārt piektā daļa jeb 19% aptaujāto autovadītāju atzinuši, ka par riepu maiņu šajā sezonā nedomā, jo ir vissezonas riepas (M+S), ar kurām plāno braukt arī šo ziemu, noskaidrots "Snapshots" aptaujā, kas veikta, sadarbojoties ar autoservisu "Draivs".

Ja autovadītājs ir nolēmis braukt ar lietotām ziemas riepām, tās iegādājoties, jānovērtē, kādā tehniskajā stāvoklī tās ir. Noteikti vajadzētu nomērīt protektora dziļumu. Lai izietu tehnisko apskati, minimālajam protektora dziļumam jābūt 4 mm. Tomēr nebūtu lietderīgi pirkt ziemas riepas, kam protektora dziļums ir mazāks nekā 5 mm (vēlams, lai ir vismaz 6–7 mm), jo, lietojot riepas, protektora dziļums var salīdzinoši ātri nodilt zem pieļaujamās normas.

"Diemžēl tad gadās tā, ka autovadītājs pat nenojauš, ka, braucot ar šādām riepām, pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, par ko saņem ceļu policijas sodu. Savukārt apdrošinātājs, balstoties uz ceļu policijas veikto mērījumu, par braukšanu ar riepām ar neatbilstošu protektora dziļumu var atteikt apmaksāt apdrošināšanu," skaidro autoservisa "Draivs" vadītājs Aivars Mālnieks.

Automašīnai ar lietotām vai jaunām riepām – pēc tam, kad tās uzmontētas, noteikti vajadzētu nomērīt riteņu savirzi - izgāzumu un nepieciešamības gadījumā veikt tā regulēšanu. Tas ir jādara, jo, braucot ar auto ar neprecīzu savirzi - izgāzumu, riepas ļoti ātri un nevienmērīgi nodilst.

Izvēloties lietotas ziemas riepas, tās vajadzētu rūpīgi apskatīt, un to darīt pietiekamā apgaismojumā, nevis pustumsā, kā tas bieži mēdz būt autoservisos. Ja lietotas ziemas riepas ir saplaisājušas, visticamāk, tas ir ilgstošas lietošanas vai arī nepareizas uzglabāšanas dēļ, savukārt burbuļveida izvirzījumi liecina, ka tās ir sasistas. Šādas riepas visdrīzāk ilgi nekalpos. Noteikti riepas jāapskata arī iekšpusē, ja kaut kas ir izdūries cauri riepai, no ārpuses to bieži nevar redzēt.

Latvijā var iegādāties gan Vācijas, gan Skandināvijas tirgum ražotas ziemas riepas. Skandināvijas tirgum ražotajām ir atšķirīgs ķīmiskais sastāvs, tās ir mīkstākas, tādēļ piemērotākas Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, tām ir labāka saķere ar apledojušu ceļa segumu.

Aptaujājot Latvijas autovadītājus, arī noskaidrots, ka to skaitā, kas plāno iegādāties jaunas ziemas riepas, ir vairāk sieviešu (27%) nekā vīriešu. Par jaunu ziemas riepu iegādi biežāk domā gados jauni autobraucēji – līdz 24 gadu vecumam (29%) un autovadītāji vecumā no 45–54 gadiem (27%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!