Foto: Publicitātes foto

Latvijas automobiļu tirgū aizvien lielāku popularitāti gūst automašīnas ar dīzeļa dzinējiem. Pagājušajā gadā valstī ievesti par 6% vairāk šo automobiļu nekā pirms diviem gadiem. Pēc transporta sludinājumu portāla "Autoplius" apkopotajiem CSDD datiem, no 46,4 tūkstošiem pagājušajā gadā valstī importētajiem automobiļiem 37,3 tūkstoši bija ar dīzeļa dzinējiem.

Pēc portāla "Autoplius.lv" pārdošanas vadītāja Andra Mālnieka teiktā, salīdzinot pēdējo gadu statistiku, var redzēt, ka dīzeļautomobiļu popularitāte katru gadu konsekventi pieaug.

"No visiem 2011. gadā Latvijā importētajiem automobiļiem dīzeļautomobiļi veidoja 74%, pēc gada – 78%; bet pērn jau 80,4%. Tātad četri no pieciem importētajiem lietotajiem automobiļiem ir ar dīzeļa dzinējiem," salīdzina Mālnieks.

Automobiļu tirgus eksperts pretējas tendences vēro kaimiņvalstī Lietuvā. Tur dīzeļautomobiļu popularitāte jau vairākus gadus pēc kārtas samazinās, un pieaug pieprasījums pēc transportlīdzekļiem ar benzīna dzinējiem. Arī Igaunijā pieprasījums pēc dīzeļautomobiļiem ir nedaudz mazāks. Šajā valstī no visiem importētajiem lietotajiem automobiļiem automašīnas ar dīzeļa dzinējiem veidoja 77%.

"Parasti automašīnas ar dīzeļa dzinējiem pērk tie, kas brauc lielus attālumus. Šobrīd gadu līdz piecus gadus vecs dīzeļauto maksā vidēji 10 tūkstošus eiro, tas ir gandrīz par diviem tūkstošiem vairāk nekā auto ar benzīna dzinēju. Dīzeļautomobiļa īpašniekam jānobrauc vairākus desmitus tūkstošus kilometru, lai summa, kas pārmaksāta par dīzeļa dzinēju, atmaksātos," lēš Mālnieks.

Biežāk ar dīzeļa dzinējiem tiek pirkti arī jauni automobiļi. No visiem pagājušajā gadā pārdotajiem jaunajiem automobiļiem 61% veidoja automobiļi ar dīzeļa dzinējiem.

"Latvijā katru gadu tiek pārdots aizvien vairāk jaunu dīzeļautomobiļu. Jāteic, ka kaimiņvalstī Lietuvā tie ir nedaudz populārāki, bet Igaunijā pretēji – vairāk tiek pirkti jauni automobiļi ar benzīna dzinējiem," salīdzina Mālnieks.

Ar alternatīvo degvielu darbināmi lietoti automobiļi pērn veidoja tikai 3% no visiem mūsu valstī importētajiem automobiļiem. Tirdzniecība ar jauniem, ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem nedaudz kritusies, pretēji kā tas ir Lietuvā un Igaunijā. Pērn Latvijā tika pārdoti 498 šādi automobiļi, un tas ir par 21 automobili mazāk nekā 2012. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!