Foto: Publicitātes foto
Poļu automehāniķis Areks izgatavojis leģendārā "Trabant" sedana modifikāciju ar 270 zirgspēku turbomotoru un pilnpiedziņas sistēmu.

Polis šo austrumvācu mazlitrāžas spēkratu iegādājies pirms 14 gadiem. Sākotnēji viņš oriģinālo 26 ZS jaudīgo 600 kubikcentimetru divcilindru dzinēju aizstājis ar 1,1 litru agregātu no "Volkswagen Polo". Vēlāk poļu automehāniķis eksperimentēja ar dažādiem spēka agregātiem, tostarp divlitru motoru no "VW Golf GTI".

Rezultātā polis savā "Trabant" projektā nonāca līdz "Audi" 1,8 litru turbopūtes agregātam no "TT" modeļa. Tomēr tā jaudu no standarta 225 zirgspēkiem palielinājis līdz 270 ZS. Lai to panāktu, bija nepieciešams uzstādīt lielāku turbīnu, ražīgākas degvielas sprauslas, pārprogrammēt dzinēja elektronisko vadības bloku, kā arī pārveidot ieplūdes un izplūdes sistēmu.

Tāpat tautas automobilis tagad ir aprīkots ar "quattro" pilnpiedziņas sistēmu, kas arī aizgūta no "Audi", bremžu pretbloķēšanās sistēmu ABS un spēcīgākām bremzēm.

Visi šie pārveidojumi "Trabant" no oriģinālajiem 615 kilogramiem pieaudzējuši masā līdz 1120 kg. Tomēr to visu atsver dinamika – pēc poļa mērījumiem, no vietas līdz 100 km/h 270 ZS jaudīgais "Trabant" paātrinās 4,5 sekundēs, bet pēc 15,5 sekundēm tas sasniedz jau 200 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!