Foto: Publicitātes foto

Koncerna "Volkswagen" (VW) modeļu ārējais izskats netiks būtiski mainīts tuvāko desmit gadu laikā, kamēr citi autoražotāji eksperimentēs ar dizainu. Centieni samazināt degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu motora izplūdē, uzlabojot virsbūves aerodinamiku, novedīs pie neglītu automobiļu parādīšanās, intervijā aģentūrai "Automotive News" savu viedokli paudis VW galvenais dizaineris Valters de Silva (attēlā).

"Savu viedokli neesmu mainījis – dizainam jābūt vienkāršam. Taču baidos, ka arvien stingrākie izmešu normu standarti var novest pie sarežģītām, ne tām estētiskākajām virsbūves formām. Tomēr uzlabot aerodinamiku un samazināt spēkrata svaru var arī citos veidos, piemēram, izmantojot vieglākus materiālus. Tā nav māksla, tā ir vesela zinātne. Aerodinamisko tuneli neuztrauc markas tēls, tas vienkārši izmēra gaisa pretestības koeficientu," norāda de Silva.

Kā veiksmīgu VW dizaina piemēru itālietis min ekskluzīvo hibrīda modeli "XL1" (attēlu galerijā). Šī divvietīgā automobiļa spēka agregāts apvieno 0,8 litru divcilindru dīzeļdzinēju (48 ZS) un elektromotoru (27 ZS). Tikai ar elektroenerģiju "VW XL1" spējīgs nobraukt līdz 50 km distanci, bet ar iekšdedzes dzinēja palīdzību nobraucamā distance palielināma desmitkārtīgi, bet degvielas patēriņš tajā pašā laikā ir tikai 0,9 litri dīzeļa uz 100 km.

"Paskatieties uz veco automobiļu masīvajiem "purngaliem", kad vēl tik tikko ieviesa prasības pret drošību sadursmes gadījumā ar gājēju, un salīdziniet to ar mūsdienu dizainu – tas kļuvis skaistāks, plūdenāks un tajā pašā laikā atbilst visiem jaunajiem drošības standartiem. Un paskatieties uz "XL1" – praktiski ideāla aerodinamika, kompaktums un formu vienkāršība. Tas ir milzīgs solis uz priekšu," uzskata VW galvenais dizaineris.

Pēc de Silvas prognozēm, nākotnē automobiļi būs pakļauti vienotam aerodinamiskajam standartam, bet dizaineru uzdevums būs tikai nedaudz pamainīt virsbūves veidolu, lai patērētājs vismaz kaut kā varētu atšķirt vienu modeli no otra. Kā piemēru VW dizaineris min hibrīdus "Honda Insight" un "Toyota Prius" – galvenais uzdevums šo modeļu izstrādē esot bijis samazināt aerodinamisko pretestību. Ārēji šie automobiļi ir praktiski vienādi, atšķiras vien dažas dizaina detaļas, norāda de Silva.

Valters de Silva ir itāliešu izcelsmes automobiļu dizaineris. Kopš 1999. gada viņš strādā VW koncernā un pārrauga "Audi", VW, "SEAT", "Škoda", kā arī "Bentley", "Lamborghini" un "Bugatti" markas automobiļu dizaina attīstību. Karjeru viņš sāka 1972. gadā kā "Fiat" galvenais dizaineris, pēc tam strādājis arī Itālijas auto dizaina uzņēmumā "I.DE.A Institute", kā arī atsevišķi ar "Alfa Romeo" un "SEAT" marku.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!