Vācu koncerns "Daimler" ieguvis licenci Nevadas štatā, ASV, ar autopilota sistēmu aprīkotu kravas vilcēju izmēģinājuma braucienu organizēšanai pa koplietošanas ceļiem. Šobrīd "Daimler" izmēģina divus prototipus ar "Freightliner Inspiration Truck" nosaukumu.

Prototipi izgatavoti uz sērijveida vilcēja "Freightliner Cascadia" bāzes un ir ieguvuši jauno "Highway Pilot" tehnoloģiju. Tā sastāv no radara ar diviem sensoriem, kuri spēj pamanīt šķēršļus 18 un 130 grādu leņķī. Pirmais no radariem pārrauga satiksmi tālumā (līdz 250 metriem), bet otrais – tuvumā līdz 70 metru distancei.

"Highway Pilot" sistēmā ir arī stereokamera, kura kontrolē vilcēja stūres sistēmu un notur automobili vienā braukšanas joslā. Par nepieciešamo paātrinājumu vai palēninājumu atbild adaptīvā kruīza kontroles un sadursmes novēršanas sistēma, kuras jau pieejamas šobrīd nopērkamajos "Cascadia" un "Mercedes-Benz Actros" vilcējos.

Tomēr "Highway Pilot" sistēma pagaidām nenodrošina pilnīgu autopilota vadības sistēmu. Lai pārvietotos citā braukšanas joslā vai nogrieztos no lielceļa, autovadītājam vajadzēs to darīt pašam. Tāpat par nepieciešamību autovadītājam pārņemt spēkrata vadību sistēma ziņos automātiski, piemēram, sliktu laikapstākļu vai ceļa remontu gadījumā.

"Daimler" uzsver, ka jaunā tehnoloģija ne tikai atvieglos šofera darbu, bet arī uzlabos spēkrata degvielas ekonomiju. Ar "Highway Pilot" aprīkotie vilcēji var pastāvīgi braukt kolonnā viens aiz otra, tādējādi mazinot gaisa pretestības ietekmi uz degvielas patēriņu. Vēl šāda sistēma mazina sadursmes riskus, jo automātiski reaģē uz priekšā braucošā izmaiņām braukšanas stilā, ko citkārt šoferi paši neuzmanības dēļ nepamana.

Izmēģinājumi pa Nevadas štata koplietošanas ceļiem ir projekta nākamais etaps pēc tam, kad "Daimler" šo tehnoloģiju jau ir izmēģinājis Papenburgas trasē Vācijā, nobraucot ar to vairāk nekā 16 tūkstošus kilometru.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!