Foto: Publicitātes foto
Valdības sēdē šodien apstiprināti grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par transportlīdzekļu pārbūves noteikumiem.

Grozījumi pieņemti MK 2004.gada 17.augusta noteikumos Nr.725 "Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi".

Tie nosaka prasību noteikšanu transportlīdzekļu konstrukcijai un aprīkojumam pēc pārbūves, kā arī kārtību, kādā fiksējamas pārbūves rezultātā radušās izmaiņas transportlīdzekļu konstrukcijā un aprīkojumā un saņemams atzinums par pārbūvētā transportlīdzekļa atbilstību satiksmes drošības un tehnisko normatīvu prasībām.

Valdības atbalstītie grozījumi paredz tehniskus precizējumus atsevišķu pārbūvju nosacījumos, kā arī atcelt vairākus aizliegto pārbūvju veidus, kas vai nu ir pretrunā ar pašreizējām tendencēm personu ar kustību traucējumiem integrēšanai sabiedrībā, vai arī tikai formāli ierobežo transportlīdzekļu pārbūves iespējas.

Noteikts, ka pēc attiecīga transportlīdzekļa izgatavotāja vai kompetenta tehniskā dienesta izdota slēdziena saņemšanas ir pieļaujama arī aizliegtas pārbūves reģistrācija, jo slēdziens tiek izdots pēc veiktiem attiecīgajiem drošības vai ekoloģijas testiem.

Grozījumi precizē, kādiem transportlīdzekļiem atļauts veikt pārbūvi, nosakot, ka to var darīt Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim, ārvalstīs reģistrētam transportlīdzeklim, kuram Latvijā izsniegta numurētā agregāta salīdzināšanas izziņa, kā arī iepriekš nereģistrētam transportlīdzeklim.

Tāpat noteikumi precizē pārbūves projektu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, radot pārbūves projektu izstrādātājiem, privātpersonām un komercsabiedrībām, iespēju pārbūves projekta saskaņošanu VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) veikt elektroniski, tādējādi paātrinot dokumentu apriti un attiecīgi pārbūves procesu.

Tāpat noteikumi precizē procedūru, ja nav iespējams identificēt transportlīdzekli, kā arī tad, ja tiek konstatētas viltojuma pazīmes transportlīdzekļa agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmēs.

Tad inspektors rīkojas saskaņā ar CSDD un Valsts policijas vienošanos, turklāt pārbūves tehniskā ekspertīze netiek turpināta un viltotā vai pašdarinātā valsts reģistrācijas numura zīme tiek atsavināta.

Noteikumos arī paredzēts, ka ražošanas atbilstības kontroli CSDD veic pārbūves uzņēmumā, kā arī paša pakalpojuma sniedzēja kvalitātes kontroli ražošanā.

Noteikumos precizēta slēdziena pārsūdzēšanas kārtība, nosakot, ka klientam iesniegums CSDD jāiesniedz piecu dienu laikā pēc slēdziena saņemšanas, jo atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 10.panta 13.daļas 1.punkta nosacījumiem, ja mainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks (turētājs, valdītājs) vai kaut viens no uzskaites tehniskajiem datiem, transportlīdzekļa reģistrācija jāveic piecu dienu laikā.

Noteikumos arī precizēta CSDD lēmuma pārsūdzēšanas vispārējā kārtība, nosakot, ka CSDD lēmumu var apstrīdēt Satiksmes ministrijā (SM), savukārt SM lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā.

Noteikumos svītrots 6. un 7.pielikums, jo konkrēto veidlapu izmantošana turpmāk nav paredzēta tādēļ, ka šie dokumenti tiks noformēti elektroniski tiešsaistē Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!