Foto: DELFI
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) izveidojis neapzinīgā autoīpašnieka prototipu. Kā liecina LTAB statistika, no visiem neapdrošinātajiem viegliem transportlīdzekļiem Latvijā visvairāk ir "Volkswagen" (VW) markas auto īpašnieki, pozīcijas otrajā vietā ierindojot "Audi 80". Tomēr attiecinot šo skaitli pret VW automašīnu kopējo skaitu, līderos izvirzās "BMW" markas auto īpašnieki, otrajā vietā ierindojot "Volvo", bet trešajā – "Opel", jo šo marku auto īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus.

Neapzinīgā auto īpašnieka tops veidots, atlasot to neapdrošināto auto īpašnieku, kuri braucot bez OCTA, ir izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu, datus un segmentējot tos pēc vecuma, dzīves vietas, transportlīdzekļa izlaiduma gada, krāsas un markas. Kā liecina iegūtie rezultāti, topa virsotnē izvirzās "BMW" markas automašīnas.

No 10 auto markām, kurām ir vislielākais apdrošināšanas dienu skaits laika posmā no pērnā gada 1.jūnija līdz šāgada 31.maijam, proporcionāli apzinīgākie ir "Ford" un "Mercedes-Benz" autoīpašnieki.

"Mūsu eksperti ir apkopojuši datus nosakot, kādas markas, krāsas un izlaiduma gada automašīnu īpašnieki vieglprātīgi, tātad arī neapzinīgi attiecas pret obligāto civiltiesisko apdrošināšanu. Ja mēs analizējam iegūtos datus, tad "BMW" un "Volvo" ir tās top markas, kuru īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Tā kā neapdrošinātu auto marku skaits ir saistīts arī ar konkrētā auto modeļa popularitāti un pārdošanas apjomu, būtisks raksturlielums ir īpašnieka attieksme pret apdrošināšanu un konkrētas auto markas izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka daļa no autoīpašniekiem vai vadītājiem ar neapdrošinātu auto ceļu satiksmē piedalās apzināti, cerot, ka Ceļu policija viņus neapstādinās un nepārbaudīs, aizmirstot, ka pateicoties vienotai datubāzei, Ceļu policija OCTA esamību var pārbaudīt arī neapturot transportlīdzekli.

Kā liecina LTAB dati par laika posmā no 2010.gada 1.jūnija līdz 2011.gada 31.maijam izraisītajiem un LTAB pieteiktajiem negadījumiem, neapzinīgākā auto īpašnieka prototips varētu izskatīties šādi: 19 līdz 27 gadu vecs cilvēks, kas dzīvo vai strādā Rīgā un brauc ar pelēku vai melnu "BMW" markas auto.

"Protams, ka ceļu satiksmes negadījuma rašanās bīstamību vai OCTA polises neesamību nenosaka tikai transportlīdzekļa marka, bet gan vadītāja vai auto īpašnieka braukšanas prasme un paradumi, kā arī likumu ievērošana vai neievērošana, tomēr jāvērš uzmanība, ka auto marka, izlaiduma gads, krāsa u.c. tehniski parametri var kalpot par būtiskiem kritērijiem, pēc kā OCTA apdrošinātājs vērtē klientu. Savukārt apkopotie dati izkristalizē tā neapdrošinātā auto īpašnieka prototipu, kas tomēr nav tikai viens vai divi indivīdi," norāda Stengrevics.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!