Foto: Publicitātes foto
Ieguldīt zināšanas un resursus programmatūras izstrādē, kuru pēc tam visiem piedāvāt bez maksas, – tas sākotnēji šķiet diezgan absurds biznesa modelis. Tomēr, kā pierāda viens no šī gada „Eksporta un inovācijas balva” dalībniekiem, arī tā var attīstīt veiksmīgu un eksportspējīgu biznesu.

Runa ir par informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu SIA „Zabbix", kas konkursā iekļuvis starp pieciem labākajiem pretendentiem kategorijā „Eksportspējīgākais komersants" mazo komercsabiedrību grupā. Tā galvenais produkts ir „Zabbix" uzņēmumu monitoringa programma - atvērtā koda programmnodrošinājums, kas ļauj ar nelielām finanšu investīcijām un ierobežotiem cilvēkresursiem efektīvi uzraudzīt lielas, dinamiskas IT infrastruktūras.

„Kā jebkura atvērtā koda programma, tā ir pieejama lietotājiem bez maksas, tāpēc, runājot par dalību konkursā „Eksporta un inovācijas balva", patiesībā ir runa par saistītajiem pakalpojumiem, kurus mēs sniedzam saviem klientiem, - tehnisko atbalstu, konsultācijām, apmācībām, sistēmas ieviešanas risinājumiem, tās izstrādi pēc īpaša pasūtījuma, integrāciju citās sistēmās un citiem ar sistēmas ieviešanu saistītiem pakalpojumiem. Tie veido mūsu eksporta portfeli," skaidro SIA „Zabbix" biznesa attīstības direktors Sergejs Sorokins. 

Piedaloties konkursā, uzņēmuma galvenais mērķis ir parādīt Latvijas biznesa videi un publiskajam sektoram, ka mūsu valstī ir izstrādāts pasaules līmeņa produkts un pieejami profesionāli pakalpojumi, kas var atvieglot ikviena uzņēmuma un organizācijas ikdienu. Tāpat uzņēmums apzinās, ka veiksmīgs starts konkursā nostiprinās „Zabbix" tēlu arī starptautiskajā līmenī, nodrošinot lielāku 40 partneru, 200 klientu un vairāk nekā 50 000 lietotāju uzticību, kuru vidū ir pasaules lielākās finanšu organizācijas, publiskā sektora organizācijas, izglītības un medicīnas iestādes un izklaides uzņēmumi. „Nevar noliegt, ka šāda atzinība ir svarīga arī mūsu kolektīvam. Projekts attīstās jau 14 gadus, un vairāk nekā septiņus gadus uzņēmums veiksmīgi strādā starptautiskajos tirgos, lepni nesot Latvijas vārdu pasaulē," atzīmē S. Sorokins. Jāpiebilst, ka „Zabbix" ir klienti vairāk nekā 35 valstīs, tostarp ASV, Francijā, Krievijā, Brazīlijā, Vācijā, Lielbritānijā, Polijā, Beļģijā, Nīderlandē un Luksemburgā, bet pavisam nesen uzņēmums atvēris savu pārstāvniecību Japānā.

„Zabbix" par savu galveno sasniegumu uzskata ikvienu piesaistītu partneri, klientu un programmas lietotāju. „Bez viņu uzticības, atbalsta un atsaucības mēs nevarētu tālāk attīstīt mūsu sistēmu ne finansiāli, ne emocionāli. Apziņa, ka tavu programmu lejupielādē vairāk nekā 30 000 reižu mēnesī un ka ikviena jauna funkcija var atvieglot dzīvi tūkstošiem uzņēmumu visā pasaulē, patiešām palīdz strādāt vēl labāk, vēl ātrāk," stāsta S. Sorokins.  

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!