Foto: Publicitātes foto
No inovatīvu biznesa ideju konkursa „Ideju kauss 2012” pirmajā kārtā iesniegtajām 490 idejām, konkursa žūrija ir atlasījusi 183 perspektīvākās biznesa ieceres, kuras nākamajā konkursa kārtā tiks pārvērstas nopietnos un konkurētspējīgos biznesa projektos.

Organizatori norāda - tikai tagad patiesībā viss sākas, jo veiksmīgāko ideju autoriem konkursa otrajā kārtā savas ieceres būs jāpārvērš pārdomātos biznesa projektos. Lai to sasniegtu, topošajiem uzņēmējiem būs iespēja papildināt savas zināšanas, apmeklējot mārketingam, finanšu plānošanai un prezentācijas prasmju uzlabošanai veltītos seminārus. Papildus tam ideju autori varēs saņemt pieredzējušu uzņēmējdarbības ekspertu individuālās konsultācijas, lai risinātu konkrētus problēmjautājumus un saprastu savu biznesa ideju stiprās un vājās puses.

Iespējas ar pieredzējušu konsultantu palīdzību attīstīt un pilnveidot savas biznesa idejas visvairāk novērtē arī iepriekšējo gadu konkursa finālisti, norādot, ka, tieši pateicoties „Ideju kausam", viņiem ir izdevies pārvērst ideju konceptus reālos biznesa plānos.

„Konkursu „Ideju kauss" vērtējam ļoti augstu, jo tas motivē savas ieceres beidzot novest līdz galam. Pateicoties konkursa ietvaros rīkotajiem semināriem un piesaistītajiem speciālistiem, spējām sakārtot savu biznesa plānu, saprast un izvērtēt produkta plusus un mīnusus - var teikt, ka tā dēļ esam tur, kur patlaban esam," stāsta „Ideju kausa 2011" fināliste Laura Baumane, kura kopā ar Ievu Salu jau otro sezonu Latvijas tirgū piedāvā bērnu ragaviņas ar zīmolu „Žube".

Arī pagājušā gada konkursa 1. vietas ieguvējs Bruno Mellis atzīst, ka konkursā pieejamās ekspertu konsultācijas ir ļoti nozīmīgas jaunu biznesa ideju īstenošanā. „Ja „dzīvo" viens ar savu ideju, to domu ir tik, cik ir, bet, kad tiecies ar citiem, pakonsultējies, vari gūt jaunus iespaidus un citādu skatījumu."

Savu padomu „Ideju kausa" dalībniekiem ne vienu reizi vien sniedzis „Imprimatur Capital Fund Management" partneris Jānis Janevics. Pieredzējušais uzņēmējdarbības eksperts norāda, ka individuālām konsultācijām piesakās tie ideju autori, kuri konkursā nepiedalās tāpat vien, bet kuriem ir dziļāka interese un vēlme patiešām attīstīt savu biznesu, līdz ar to šīs sarunas ir interesantas ne tikai topošajiem uzņēmējiem, bet arī pašiem padomdevējiem. „Ideju autoru jautājumi bijuši visdažādākie - par mārketingu, finansēm, tomēr man personiski vienmēr vislielāko interesi raisījušas diskusijas par jauno uzņēmēju izvēlēto biznesa modeli jeb to, kā jaunie censoņi plānojuši pelnīt naudu," skaidroja J. Janevics.

Inovatīvo biznesa ideju konkursu "Ideju kauss 2012" rīko LIAA sadarbībā ar stratēģiskajiem partneriem - Rīgas Tehnisko universitāti un SEB banku. Tas tiek īstenots LIAA projekta "Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programma" ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!