Foto: LETA
Tā kā obligāto civiltiesisko transporta līdzekļa apdrošināšanu (OCTA) nav jāpārliecina pirkt, to nodrošina likums, ja apdrošinātāji nerēķina pareizus rezultātus, šķietamā lielās naudas plūsma ik dienas aizmiglo acis, un rezultātā apdrošinātāji strādā ar zaudējumiem, tā situāciju nozarē laikrakstam „Dienas bizness” skaidrojis apdrošināšanas kompānijas BTA valdes priekšsēdētājs Gints Dandzbergs.

Neviena nozare ilgi nevar strādāt ar zaudējumiem, tādēļ paredzams, ka arī OCTA tirgū cenas mainīsies uz augšu, laikrakstam prognozējis Dandzbergs, piebilstot, ka dramatisks cenu kāpums gan nav gaidāms.

 

„Tā ir šķietami viegli paņemama nauda, un, ja pareizi neanalizē, liekas, ka tas dod tikai peļņu, bet, ja skatās uz visiem uzkrājumiem, kas jāveic, rezultātā sanāk zaudējumi,” par OCTA stāsta Dandzbergs. 

 

„Cenas celsies, bet nevajag to uztvert dramatiski – tie būs daži lati pie cenas, lai kopējā bilance būtu pa nullēm. Turklāt cenu kāpums arī nebūs lineārs – cena augs tiem, kas sliktāk brauc, kas izraisījuši avārijas dzērumā utt. Bonus-malus sistēma Latvijā ir ļoti augstā līmenī, OCTA polises ir viegli nopērkamas un administrējamas, sistēma tikai jāiedzīvina pareizā veidā,” „Dienas biznesam” skaidrojis BTA valdes priekšsēdētājs.

 

Prognozējot mācību no apdedzināšanās ar OCTA, Dandzbergs piesauc Lietuvas piemēru, kur „gadiem ilgi darbības rezultāti bija ar mīnusa zīmi, īpaši OCTA nozarē, bet pirms diviem gadiem stāvoklis mainījās. Kompānijas saprata, ka svarīgāk ir nevis uzdzīt apgrozījumu ar augstām cenām un uzreiz izdot lielāku summu, bet ka svarīgs ir tehniskais rezultāts.” Latvijā tirgus virzoties uz tādu pašu scenāriju, kas attiecīgi nozīmē OCTA cenu kāpumu – tā BTA boss.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!