Foto: LETA

Visvairāk – 12 sūdzību – šī gada pirmajā ceturksnī banku uzraugi Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) saņēmuši par "Swedbank". Deviņas sūdzības saņemtas "Citadele banku", bet pa trim sūdzībām – par "SEB banku", "DNB banku" ,"Norvik banku", "ABLV Bank" un "Privatbank", liecina FKTK mājaslapā publiskotā informācija.

FKTK gan norāda, ka sūdzību skaits par kredītiestādēm var atšķirties, atkarībā no to uzņēmējdarbības veida un tirgus daļas apjoma. "Swedbank", par kuru saņemts visvairāk sūdzību, ir visvairāk klientu, proti, bankas klientu skaits pārsniedz 927 000.

Kopumā FKTK šī gada pirmajos trīs mēnešos saņēmusi 45 klientu sūdzības par banku darbu. 39 gadījumos, izskatot sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, divās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām, izskatot trīs sūdzībās minēto, konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā. Par vienā sūdzībā minēto FKTK turpina bankas rīcības izvērtēšanu.

No saņemtajām sūdzībām visvairāk – 14 sūdzības – ir saņemtas par banku sniegtajiem kreditēšanas pakalpojumiem.

Savukārt par apdrošināšanas sabiedrību darbību FKTK šī gada pirmajā ceturksnī sūdzējušies astoņi klienti.

Trīs sūdzības saņemtas par "Baltikums" darbību, divas – par "Baltas" darbību, bet pa vienai sūdzībai – par "BTA Insurance Company SE", "ERGO Life Insurance SE" Latvijas filiāli un "SEB Dzīvības apdrošināšanu".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!