Foto: Reuters/Scanpix

Lai preventīvi novērstu iespēju piekļūt klientu naudas līdzekļiem, AS "Swedbank" trešdien sazinājusies ar aptuveni 3000 klientiem Rīgā, kuru karšu informāciju teorētiski varēja būt nolasījuši ļaundari, portālu "Delfi" informēja bankas ārējās komunikācijas vadītāja Vineta Savicka.

Kā portālu "Delfi" informēja kāds iedzīvotājs, trešdien "Swedbank" apzvanījusi savus klientus un informējusi, ka, iespējams, ir nolasīta kartes informācija un karte tiks bloķēta. Pēc viņa sniegtās informācijas, šobrīd visos "Swedbank" klientu centros ir garas rindas, jo cilvēki stāv rindā pēc savām jaunajām kartēm.

"Regulārās bankomātu apsekošanas laikā, bankas darbiniekiem radās aizdomas, ka varētu būt nelikumīgi uzstādītas karšu datu nolasīšanas ierīces. Lai preventīvi novērstu iespēju piekļūt klientu naudas līdzekļiem, banka sazinājās ar tiem klientiem, kuru karšu informācija, teorētiski, varēja būt nolasīta," norādīja Savicka.

"Šādi gadījumi pasaulē notiek, taču nevarētu teikt, ka mēs Latvijā ar tiem sastaptos biežāk nekā citu valstu iedzīvotāji. Nelegālu datu nolasīšanu ierīču jeb skimeru izvietošana uz bankomātiem notiek ne vairāk kā dažas reizes gadā," stāstīja Savicka.

Savicka arī norāda, ka neviens klients nav cietis zaudējumus.

Aizdomu gadījumos, kā norāda banka, klienta naudas drošība ir prioritāra, tādēļ karte tiek bloķēta, bet klients par šo faktu tiek informēts un cilvēkam bez maksas tiek izgatavota jauna karte.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!