Foto: DELFI

"Swedbank" Latvijā 2011.gadā strādāja ar 80,4 miljonu latu peļņu, salīdzinot ar 45 miljonu latu zaudējumiem 2010.gadā, liecina bankas sniegtā informācija.

Par 45 tūkstošiem pieaudzis klientu skaits, kuri izvēlējušies "Swedbank" kā savu pamata banku.

"Swedbank" skaidro, ka peļņas rezultāts saistīts arī ar daļas no iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu. Operacionālā peļņa pirms uzkrājumiem 2011.gadā bija 70,9 miljoni latu.

Depozītu apjoms 2011.gadā palielinājās par 1%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Klientu depozītu apjoms 2011.gada beigās sasniedza 1,487 miljardus latu.

"Swedbank" jaunā finansējuma apjoms 2011.gadā bija 276 miljoni latu, no kuriem 229 miljoni piešķirti uzņēmumiem. Kopējais neto kredītportfelis pērn samazinājās par 12%, salīdzinot ar 2010.gada beigām, galvenokārt saistībā ar portfeļa amortizāciju un mazāku pieprasījumu pēc kredītiem nekā pirmskrīzes gados. "Swedbank" neto kredītportfeļa apjoms 2011.gada beigās bija 2,546 miljardi latu.

Kredītu un depozītu proporcija turpināja uzlaboties, samazinoties līdz 171% (2010.gada beigās tā bija 196%). Klientu depozītu apjoms "Swedbank" pērn palielinājās, neskatoties uz pērn decembrī Latvijā izplatītajām nepatiesajām baumām par Zviedrijas bankām.

2011.gadā banka atbrīvoja 25,9 miljonus latu no uzkrājumiem nedrošajiem kredītiem (2010.gadā veikti uzkrājumi 123,4 miljonu latu apmērā), pārsvarā korporatīvo kredītu portfelī.

Problemātisko kredītu bruto apjoms samazinājās un gada beigās saruka līdz 605 miljoniem latu (salīdzinājumā ar 890 miljoniem latu 2010.gada 31.decembrī).

Bankas ieņēmumi 2011. gada laikā samazinājās par 2%, bet izdevumi samazinājās par 1,5%.

2011.gada laikā par 45 tūkstošiem pieaudzis klientu skaits, kuri izvēlējušies "Swedbank" kā savu pamata banku. Arī 2012.gadā "Swedbank" uzmanības centrā būs biznesa modeļa stiprināšana, kas balstīta uz klientu vajadzībām, vienlaikus rūpējoties par izmaksu efektivitāti, norāda banka.

"Aizvadītajā gadā būtiski pilnveidojām klientu apkalpošanas modeli un stiprinājām bankas darba rādītājus. To darīja arī mūsu klienti, ko rāda stabils depozītu pieaugums, jaunās kreditēšanas palielinājums, kredītportfeļa kvalitātes uzlabošanās. Mūsu mērķis ir sniegt izcilu servisu un precīzus risinājumus vajadzībām, lai klientiem ir vērtīgi izvēlēties tieši "Swedbank" par savu pamata banku. Klientu skaits, kam esam pamata banka, būtiski pieauga, un klienti augsti novērtē pērn ieviestās regulārās finanšu konsultācijas. Šie faktori apliecina, ka mūsu izvēlētais ilgtermiņa attiecību bankas modelis ir īstais ceļš turpmākai attīstībai," pauž "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Latvijā Māris Mančinskis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!