Foto: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) nodibinātā Patērētāju strīdu risināšanas komisija būtiski atvieglos strīdu risināšanu ar pakalpojumu sniedzēju vai piegādātāju, otrdien preses konferencē sacīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Pēc viņas teiktā, ja tagad strīda risināšana var aizņemt līdz pat pieciem gadiem, tad jaunā pieeja paredz strīdu atrisināt 90 dienu laikā.

Kā norādīja Vītoliņa, saņemot patērētāju sūdzības, bieži strīdā iesaistītās puses nespēj konstruktīvā un mierīgā ceļā vienoties par abpusēji pieņemamu risinājumu. "Strīdu risināšanas komisija būs sava veida platforma, kur, izvērtējot patērētāju un komersantu argumentus un lietas apstākļus, komisija pieņems racionālu, loģisku, objektīvu un neatkarīgu lēmumu," uzsvēra Vītoliņa.

Savukārt ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V) norādīja, ka patlaban Latvija starp Eiropas Savienības valstīm ir pēdējā vietā rādītājā, kā patērētāji cenšas aizstāvēt savas tiesības. Ministrs to pamatoja ar aptaujas datiem, kuros teikts, ka Latvijas patērētāji nedomā, ka viņu sūdzības tiks uzklausītas.

"Jaunās komisijas darbība šo situāciju risinās. Turklāt strīdu izskatīšana kļūs ātrāka un ērtāka, patērētājiem būs iespēja dalīties ar savu viedokli, bet komisijas lēmums būs respektējams," uzsvēra ekonomikas ministrs.

PTAC direktore piebilda, ka jaunā pieeja būs efektīva, jo tie komersanti, kuri nepildīs komisijas lēmumu, tiks ievietoti tā sauktajā uzņēmumu "melnajā sarakstā", kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.

Patlaban par Patērētāju strīdu risināšanas komisijas priekšsēdētājiem izraudzīti divi pensionēti tiesneši, taču to skaits varētu augt. Tāpat komisijā piekritušas darboties nozaru asociācijas.

Komisijas darbības principi paredz, ka patērētājs varēs vērsties komisijā, ja patērētājs ar preces vai pakalpojuma sniedzēju nespēs vienoties mutiski vai rakstiski par risinājumu, PTAC sniegtā palīdzības nenodrošinās rezultātu vai attiecīgajā jomā būs iespējams nokomplektēt komisiju ar atbilstošiem ekspertiem.

Komisijas struktūru veidos priekšsēdētājs, kā arī vienādā skaitā eksperti - patērētāju biedrības vai PTAC pārstāvis un komersantu biedrības pārstāvis. Strīdi galvenokārt tiks skatīti rakstveida procesā.

Komisija neskatīs tādus strīdus, kas būs sīki un nenozīmīgi, par precēm vai pakalpojumiem, kuru cena nepārsniedz 20 eiro vai pārsniedz 14 000 eiro, ir iestājusies pakalpojumu sniedzēja maksātnespēja, netiks skatīti strīdi par veselības aprūpi, juridiskajiem pakalpojumiem, kā arī komunālajiem pakalpojumiem.

Pēc PTAC informācijas, patērētāji lielākoties sūdzas par tādām precēm kā apavi, mobilie telefoni un elektriskās ierīces.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!