Patlaban licenzēšanu veic katra pašvaldība.

Kā vēstulē Saeimai norāda Latvijas Taksometru arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, patlaban, kad Autopārvadājumu likums jau tā tiek labots, attiecīgi ir vieglāk iespējams veikt nepieciešamās izmaiņas, kuras ir tik ļoti aktuālas taksometru kompānijām un taksometru vadītājiem.

Patlaban dažas pašvaldības izstrādājot savus licencēšanas noteikumus, dažas neizstrādā vispār un ir pašvaldības, kur šādu noteikumu neesot tāpēc, kas nav ekonomiski izdevīgi šeit taksometriem strādāt. Šobrīd esot radusies situācija, ka dažās pašvaldībās nemaz nevar saņemt taksometru pakalpojumus, jo šīs pašvaldības teritorijā nav licencētu taksometru. Savukārt, ja arī kāds taksometrs uz šo pašvaldību aizbrauc pēc klienta, tad ir spiests pārkāpt likumu un var tikt sodīts. "Daudzas kontrolējošās institūcijas šādu situāciju savtīgi izmanto, ķerot taksometru vadītājus, kuri, piemēram, dodas no Rīgas izsaukumā uz Mārupi, lai no turienes nogādātu pasažieri atpakaļ uz Rīgu," skaidro Aksjonovs.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes priekšsēdētāja Iveta Silionova piebilst, ka daudzām taksometru kompānijām ir arī korporatīvie klienti, no kuriem daudzi strādā Rīgā, bet dzīvo Pierīgā. Esošā kārtība nosaka, ka, lai vestu šos klientus mājup, pietiek arī ar Rīgas izsniegto licenci, bet, lai vestu no rīta uz darbu, nepieciešama jau attiecīgas pašvaldības licence. Tādējādi Rīgas taksometru kompānijai, lai strādātu atbilstoši likumam, nepieciešams iegūt arī licences Jūrmalā, Babīte, Mārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Stopiņos, Garkalnē, Ādažos, Carnikavā, bet varbūt arī vēl tālāk no Rīgas.

"Ko tur slēpt - jo vairāk pašvaldības, jo vairāk birokrātijas un korupcijas risku. Katrai pašvaldībai savas prasības, un, lai tās ievērotu, dažkārt mašīna pirms robežas šķērsošanas būtu teju vai jāpārkrāso un jāpārtaisa," ironizē Aksjonovs, piebilstot, kā šādi, teju vai apzināti, tiek radīta situācija, ka visi taksometru vadītāji ir konfliktā ar likumu.

Silionova norāda, ka taksometrus jau šobrīd īpaši pārbauda arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD), tostarp ar daudz biežāku tehnisko apskati, ar pastiprinātām drošības prasībām, arī pārbaudot taksometra tehnisko aprīkojumu un izsniedzot speciālās dzeltenās numuru zīmes. "Varbūt ar to arī pietiek? Kamdēļ vēl vajadzīga pašvaldības iejaukšanās? Ja nu vienīgi, ierādot vietas, kur taksometriem gaidīt klientus," uzskata Silionova.

Abi taksometru nozares pārstāvji uzskata, ka visu taksometru pārvadājumu licenzēšanas kārtību var uzticēt Autotransporta direkcijai, kura varētu apstiprināt licencēšanas noteikumus, kā arī noteikt atšķirības zīmju paraugu un tās izvietojumu ārpusē uz taksometra virsbūves.